-
Lieutenant
Redigering av flerkamera produksjon
Holder nå på å redigere sammen en lokal musikal av Grease. Det har blitt brukt 4 kamera, men da bare en lydkilde.
Har nå forstått at dette tar lang tid! Ialefall på den måten jeg gjør det på. Men det hele varer jo nesten 2 timer, så måtte vel regne med det.
Har lagt inn hele klippene fra de forskjellige kamerane, på hver sin tidslinje i Premier. Så fått de til å passe til lyden.
Men er det noen gode tips som kan få det til å gå litt lettere? Raskere..
Og kom gjerne med med ideer om hvordan jeg kan gjøre dette best mulig.
mvh
Øystein - EidetFilm
-
Er det ingen flerkameramodul i Premiere?
Før klipte jeg i Liquid Edition, det som i dag er Avid Liquid - når jeg gjorde flerkameraklipp - før flerkameramodulen kom på plass - la jeg opp kameravinklene hver for seg over hverandre, og switchet av/på videosporene, og så spilte av på tidslinja til jeg syns jeg hadde fått "nok" fra den vinkelen - og sjekka de andre vinklene og så etter om det gikk an å klippe til en annen.
Det tar tid - så absolutt!
-
Commodore
Premiere Pro 2.0 og nyare (når dei kjem) har fleirkameramodul, for opptil fire kamera. Sjå desse sidene:
http://www.creativecow.net/articles/...era/index.html
http://digitalproducer.digitalmedian...e.jsp?id=36989
-
21st December 2008, 01:02
Lieutenant Commander
Sv: Redigering av flerkamera produksjon
hei igjen
er det noen som veit om metoder for å kunnne bruke flere enn fire kameraer om gangen når man klipper med flerkameramodulen til premiere? plug-ins?
-
12th January 2009, 00:05
Lieutenant Commander
-
12th January 2009, 11:11
Lieutenant
kan du ikke bare tå lyden fra ett kamera og bare klippe fra forskjellige kamraer
-
12th January 2009, 14:37
-
17th January 2009, 00:46
Lieutenant Commander
nja er klar over det knepet, men det blir jo veldig kronglete om du har 1 time opptak pr kamera :-[
-
17th January 2009, 01:10
Commander
Egentlig ikke.
Mest sansynlig har du ett hovedopptak, enten ett wide shot eller CU som du alltid faller tilbake på eller har som ditt hovedshot. Denne trenger ikke å være med i multikamera redigeringen, men kan legges på etterpå.
Du velger ut de 4 kameraene som har mest bevegelse og dynamikk i seg (dvs inn og ut av fokus, zooming osv). Rediger disse 4 som multikamra og skvis vekk kamerabevegelser og annet rot. Så har du mulitkamera klippet over ditt hovedskudd, gjerne wide shot, som du da fint kan klippe deg til når du ser at du trenger det. Og det kan du fint gjøre manuelt i en tidslinje mens du ser igjennom filmen.
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker