Adobe Premiere Pro 2.0 støtter HDV...
P.S. Det er ikke det bestemte kameraet programmet skal støtte, det er formatet.
Har kjøpt et slikt kamera og regnet med at alt var bankers med Adobe Premiere Pro 1.5, men det viser seg at dette ikke støtter kameraet?!?!?
Her skriver de på siden sin:
Sony HDR-HC1E HDV/DV Unsupported HDV capture poor quality
Og heller ikke Pro 2.0 støtter dette. Noen som har noen tips?? Avid er jo rådyrt og jeg fant heller ikke informasjon ang. dette kameraet på deres sider. Så søkte jeg og fant Final Cut Pro fra Apple, med det kjører jo kun på Mac...
Anybody...`??? HEEEEEELP!!!!
Adobe Premiere Pro 2.0 støtter HDV...
P.S. Det er ikke det bestemte kameraet programmet skal støtte, det er formatet.
Er ikke preimer pro også rådyrt da? =P
Det koster rundt 9000kr trur eg.
Lurer på om eg har lest om andre som har hatt problem med PPro og HC1, men kan ikkje hugse om dei fann nokon løysing. Har du prøvd både i 1.5.1 og 2.0? Demoen er tilgjengeleg, so du treng ikkje kjøpe.
Trodde jeg skrev at de ikke støttet kameraet jeg
Altså Premiere kan godt støtte HDV, men jeg får likevel ikke gjort noen capture med premiere fordi kameraet ikke ligger i listen. Det får riktignok kontakt med kameraet, og kan spole frem og tilbake, starte og stoppe kameraet, men bildet er bare svart, får ikke sett noe, eller hørt lyden.
Det er det jeg mener med at Premiere ikke støtter kameraet. Andre innspill?
Og joda Premiere er også dyrt, men litt lettere å anskaffe![]()
Jo, men det gjekk ikkje klart fram om du hadde prøvd sjølv, eller berre lest på Adobe.comOpprinnelig postet av thecaptn
Har søkt litt, men fann ingen gode forslag for PPro. Eit alternativ er å bruke noko anna til å overføre videoen, slik som gratisprogrammet HDVSplit.
Om man føler for å bytte Programvare koster Avid Liquid rundt 4500kr.
Siden du får kontroll over kameraet, får du spillt av og logget vanlig dv video?
Ja, det klarer å spille av vanlig DV, veldig bra.
Bokmerker