Viser resultater 1 til 5 av 5
    Lieutenant
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Stavanger
    Svar
    85

Standard Redigeringsprog til VANLIG redigering...

Jeg har mast om masse angående AE. Det er, slik jeg har forstått og erfart, kun ett program, som tittelen og sier, til effekter som man lager etter at selve grov-klippinga er fredig. Lurte derfor på hvilket program som er best for klipping osv... Har pinnacle 9 selv, men har widescreens skjerm og det fucker opp hele programmet. Jeg får feks ikke tilgang på lyd-timelinen
    Men uansett hadde jeg det også på vanlig pc og det var et veldig begrenset programm, det er ikke PLUS. Har også prøvd andre billigprogrammer som feks MagiX.
    Spørsmålet er som stilit ovenfor:
    Hvilket program er best til redigering?

PS: Jeg tok et raskt søk, men finnes denne tråden fra før, bare steng...
    eg er rar og på avataren min står det Lordulf...Dumme meg...Jeg burde skrevet Knutegutt... Dumme meg...

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    277

Det spørs jo litt hva du er ute etter. Hvilke krav du har til programmet osv.
    Hvis du har brukt Pinnacle Studio 9, kan jo Avid Liquid Edition være et alternativ el. evt. Sony Vegas (begge rundt 4-5000kr) eller Premiere. Begge disse er gode profesjonelle programmer som burde være en god overgang fra Pinnacle Studio etter min mening.

Selv bruker jeg Avid Xpress Pro HD og er veldig fornøyd med det, men det er en del dyrere en de andre programmene jeg nevnte.

PS. Det skal være en guide til redigeringsprogrammer et eller annet sted her på forumet. Sikkert lurt å sjekke den ut.
    hy pay a dollar for a bookmark? Why not use the dollar for a bookmark? - Steven Spielberg

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Sitat Opprinnelig postet av StianH
    PS. Det skal være en guide til redigeringsprogrammer et eller annet sted her på forumet. Sikkert lurt å sjekke den ut.
    Her for å være helt nøyaktig :wink: Incanus har gjort en god jobb hittil ja!
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Hvis du pr. dags dato sitter på en Windows-PC kan jeg med hånden på hjertet anbefale Avid Liquid til klipp. Det er ingen effekt-programvare som kanskje mange forventer. Liquid er et historiefortellingsprogram, om jeg kan si det sånn. Klipp og lim. Effekter som blur, mangfoldige antall overganger og videoklipp-effekter er det òg, men kan ikke måle seg med å bruke f.eks. After Effects om du har tilgang på det.

Fungerer utmerket på widescreen-skjerm òg. Takler HDV så vel som SD.

Lieutenant
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Stavanger
    Svar
    85

Tusen takk!
    Skaffer meg avid Liquid i morgen...
    eg er rar og på avataren min står det Lordulf...Dumme meg...Jeg burde skrevet Knutegutt... Dumme meg...

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •