Viser resultater 1 til 3 av 3
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2006
    Svar
    153

Standard Rendere ut i mpeg2 - svart frame rundt

Jeg er endelig ferdig med redigeringen av et større prosjekt nå. Alt er klappet og klart til DVD authoring. Jeg renderte ut filen min i mpeg2 - 29,97fps. Etter 4 timer var endelig renderingen ferdig, og til min store overraskelse ble filmen helt ulik mine andre ferdig renderte filmer. Denne filmen har en stor svart frame, eller en ramme rundt selve filmen. Altså, filmen vises inne i en svart ramme. F.eks i windows media player utnytter ikke filmen min den totale plassen, så fullscreen fungerer ikke (streng tatt fungerer det, men kun med denne svarte rammen rundt)

Er det noen som vet hva som er feil, hva jeg eventuelt kan gjøre? :?:

Svar mottas med stor takk!
    he modern miracle of dynamic rounding, as its known...Ever since i just made up that term

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Re: Rendere ut i mpeg2 - svart frame rundt

Høres ut som du filmet i 4:3 og la til letterbox. Og da du renderte den som Pal Widescreen 16:9, valgte programmet å beholde størrelseforholdet og la til svarte på sidene (da har du både letterbox over og under + sidene). Det kan være grunnen til at du fikk "rammen".

Hvis jeg tar feil, så spør HenrikSolberg - jeg mener å huske at han hadde et liknende problem tidligere. Ikke det jeg beskrev, men han hadde noe med ramme-problem.

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    437

Standard Rendere ut i mpeg2 - svart frame rundt

Moen.jr

Du sier ingenting om hvordan videoen ble digitalisert og hva du brukte av evnt. template i nle.

Du bruker en NTSC mpg2 format for DVD-en din. Da er oppløsningen 720x480. Jeg tror du skulle ha brukt Pal og 720x576 4:3 el. 16:9.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •