Installer Adobe Premiere på nytt. Ser ut som om kanskje Mpeg2 codecen er dårlig/ødelagt? Kanskje du har installert andre mpeg2 codecer på maskinen din?
Hallo, min første post på dette forumet så jeg håper jeg poster rett sted.
Jeg har problemer med å rendre en film (fra DV) til DVD format /mpeg. Har prøvd Pinnacle 9.4, Adobe Premier Elements og Nero men uansett så henger PC'en etter et par minutter med rendering.
I Premier Elements kan jeg fint lagre videoen som avi, men alt krasjer når jeg skal eksportere som mpeg.
På grunn av at dette skjer i flere programmer regner jeg med det må være en hardware feil. Noen som har vært borti dette før, eller har noen som helst peiling på hva det kan være?
Bios oppsett?
Minne problemer?
Mitt oppsett:
AMD PC3200+, ATI Radeon 9800 pro 128 MB, 1 GB Ram, 300GB HD, Win XP pro SP2 Norsk.
Installer Adobe Premiere på nytt. Ser ut som om kanskje Mpeg2 codecen er dårlig/ødelagt? Kanskje du har installert andre mpeg2 codecer på maskinen din?
Kan prøve, men tviler på at dette hjelper.
Jeg hadde problemer med Pinnacle før jeg installerte premiere elements.
Hadde W2K tidligere og hadde samme problemer da. I og med at det virker som alle programmene sliter med encodingen og at det er uavhengig av operativsystem, heller jeg mye mot hardware feil.
kanskje. Men før jeg eventuelt hadde sendt noe til reperasjon ville jeg ha testa med ett konverteringsprogram. Procoder eller noe slikt. Se om du får det til da.
Hmm, hva mener du nå. er procoder et plugin til Premier elements, eller skal jeg lagre den ferdig redigerte videoen som avi, deretter endre den til mpeg i procoder?Opprinnelig postet av GeEzah
procoder er ett standalone program som har som oppgave å konvertere. Prøv å bruke ett slikt konverteringsprogram (ikke plugin) til å konvertere en avi til mpeg2
OK. Beklager å måtte ha dette inn med teskje, men hvis dette funker og jeg får en mpeg2 fil så kan denne brukes direkte i for eksempel Nero eller Adobe encore uten noe videre encoding?
Og hvis det ikke virker så er det en hardware feil?
(Får laste ned en prøve versjon og se ..)
Når det gjeld Nero, so kjem det vel an på kva del av Nero. Er det Burning Room so kan du ikkje det, då det berre kan brenne ein ferdiglaga DVD, med den rette filstrukturen.Opprinnelig postet av tulling03
Er det Vision/Vision Express eller Adobe Encore, so kan du nok det, gitt at det er ei MPEG2-fil som passer med DVD-standarden.
Takker. skal prøve dette. Har en prøve versjon av Encore så jeg satser på at dette går...
Alle mpeg2 filer som du har fått konvertert kan du bruke i encore. Så lenge dem er innen DVD mpeg2 formatet.
Nero kan du også bruker mpeg2 hvis du har hele nero pakken, da lagger den *.vob filer for deg. Tror jeg
Hvis ikke konverteringsverktøyet funker, får du enten prøve å oppgradere all software/win XP versjon etc. Reinstallere og slikt.
Bokmerker