Viser resultater 1 til 6 av 6
    Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

Standard Resize flere fotografier...

Noen her som vet en rask og enkel måte å resize en haug med fotografier på en gang? med eventuelt photoshop eller annet freeware program?

På forhånd takk...
    Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Kristiansund/Halsa
    Svar
    189

Nå skal ikke jeg si for sikkert at det vil gå, men jeg tror det skal gå an å bruke et som heter PhotoZoom Pro. Det bruker jeg feks. hvis jeg vil ha DVX i brukbar 16:9. Der importer jeg TIFF filer, og det går an å importere opp mot ca. 1500 filer på en gang, og det funker med andre bildetyper, siden det er et bildeprogram. Det koster litt, men det finnes kanskje en trialversjon, slik at du kan prøve.

http://www.benvista.com/main/content...photozoompro_1
    anasonic AG-DVX100AE Sennheiser ME66

Mr. Pink: Why am I Mr. Pink?
    Joe: Because you're a faggot, alright?

Captain
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    682

Cadet 3
    Medlem siden
    Sep 2006
    Svar
    8

http://www.download.com/FastStone-Ph...ml?tag=lst-0-1

FastStone Photo Resizer. Gratis raskt og lettvindt.

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Ikkje finn på å betal noko for program, det finst mange gratisprogram som kan gjere dette, om du ikkje vil gjere det i Photoshop. Har du CS2 eller nyare er det forresten mykje enklare å gjere det med File --> Scripts --> Image Processor enn med Actions og batch-prosessering.

Døme på gratisprogram som kan gjere dette er Irfanview (File --> Automate/Batch) og Fast Stone Photo Resizer.

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Merkelig at ingen bare googler "resize pictures" og plukker ut det mest logiske valget blant de fem første linkene. Kanskje ikke et logisk valg for Macbrukere. Tenk, hadde det ikke vært for EU og andre plagsomme folk som misliker monopol ville det programmet vært integrert i operativsystemet. Men alle de andre forslagene her fungerer sikkert like greit. Spørs jo helt i hvilken sammenheng bildene skal resizes i. Skal man beholde optimal kvalitet er det nok behov for et mer krevende program.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •