Viser resultater 1 til 6 av 6
    Lieutenant
    Medlem siden
    Jun 2007
    Svar
    79

Standard Rippe ut enkelte dvd-scener

Jeg har et problem. Hadde jeg bare tatt bedre vare på originalopptakene så hadde jeg ikke hatt dette problemet.

Vel, rett på sak.
    Jeg trenger et program (aller helst et gratis ett) som kan rippe ut scener fra en dvd film, ikke en hel film, kun enkelte scener.

Scenene jeg har tenkt å rippe skal det også etterpå være fult mulig å redigere på igjen. Altså jeg skal lage noen flashback scener i min nyeste film, og da trenger jeg å rippe ut noen scener fra de tidligere episodene i amatørfilm-serien min.

Noen som kan hjelpe med et knalltips. Jeg trenger kun å rippe ut bilde, lyden er ikke nødvendig, siden jeg har tenkt å legge over musikk.

Har prøvd et eller annet program tidligere, men da ble bare resultatet sort, og da prøvde jeg å rippe ut fra både Power Dvd og Windows Media Player. Uansett hva slags program jeg brukte av de to da jeg "tok opp" fra mine tidligere filmer så ble resultatet bare sort skjerm...
    vh
    Andreas Flatås Storli

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Du kan laste ned dvd decrypter og rename *.vob filene til *.mpg

Men å redigere det kommer an på hvilket redigeringsprogram du bruker.
    Om du bruker Premiere så kan du hive mpg filene rett in og redigere med en gang, kanskje du må konvertere lyden på mpg filen til wav gjennom winamp, men det er relativt en kjapp ting å gjøre.
    Om du bruker Avid, så må videoen konverterest til .mov gjennom feks After Effects og importerest inn i Avid.

Men husk uansett så vil du få kvallitets tap på alle metoder du bruker ettersom dvd'en har konvertert ned kvalliteten på filmen din.
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Lieutenant
    Medlem siden
    Jun 2007
    Svar
    79

Sitat Opprinnelig postet av THX
    Du kan laste ned dvd decrypter og rename *.vob filene til *.mpg

Men å redigere det kommer an på hvilket redigeringsprogram du bruker.
    Om du bruker Premiere så kan du hive mpg filene rett in og redigere med en gang, kanskje du må konvertere lyden på mpg filen til wav gjennom winamp, men det er relativt en kjapp ting å gjøre.
    Om du bruker Avid, så må videoen konverterest til .mov gjennom feks After Effects og importerest inn i Avid.

Men husk uansett så vil du få kvallitets tap på alle metoder du bruker ettersom dvd'en har konvertert ned kvalliteten på filmen din.
    Bruker et program jeg kjøpte meg i går: Pinnacle Studio 11, Plus-

Hadde fra før tieren :P

Og hva mener du med det siste, mener du at dvden jeg ripper fra vil bli dårligere på kvaliteten, altså at det vil skade dvd plata?
    vh
    Andreas Flatås Storli

Lieutenant
    Medlem siden
    Jun 2007
    Svar
    79

Hm, jeg fikk ikke til å rename de filene jeg. Forslag til et konverterings program eller noe som vil gjøre susen gratis?
    vh
    Andreas Flatås Storli

Captain
    Medlem siden
    Nov 2007
    Sted
    Akershus
    Svar
    714

Sitat Opprinnelig postet av Storliboy
    Hm, jeg fikk ikke til å rename de filene jeg. Forslag til et konverterings program eller noe som vil gjøre susen gratis?
    www.zamzar.com. Er det noe sånt du leter etter?

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Skien
    Svar
    50

Med Magix Movie Edit Pro kan du laste VOB-filene fra DVD'n direkte inn og klippe ut de scenene du ønsker, og siden det er MPEG-filer trenger de ikke rendres på nytt. Men helt gratis er programmet ikke, noen få hundrelapper må du ut med.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •