Viser resultater 1 til 4 av 4
    Cadet 1
    Medlem siden
    Oct 2007
    Svar
    2

Standard Sammenlikne Premiere Elements og Avid Liquid?

Det er mulig jeg virkelig stuper uti salaten her, men jeg tar sjansen. Jeg er heller ikke på jakt etter en flame-krig...

Jeg er derimot seriøst på jakt etter forlemper og ulemper med Avid Liquid sett i forhold til Adobe Premiere Elements. Hvis noen har jobbet med begge programmene og har noen synspunkter, så kom gjerne med de!

Bakgrunnen er selvsagt innkjøp. Fra tidligere har jeg en del erfaring med premiere pro i kombinasjon med after effects (der det var behov for det). Jeg er derfor på jakt etter en app. som gir meg god fleksibilitet til å være kreativ. Jeg liker ikke å være bundet til maler og presets, som det ikke går an å endre på. So, hva er anbefalingene?

t.

Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Mandal
    Svar
    429

Hvis du har brukt Adobe før, vil det nok være lettere for deg å fortsette med Adobe...
    a ja, nei nei, verden er merkelig!

Cadet 1
    Medlem siden
    Oct 2007
    Svar
    2

Ja, det vil jeg også anta. Jeg lastet ned AL, og jeg skjønte ikke mye de første timene.

Men bortsett fra det. Jeg tenker at brukergrensesnitt kan jeg alltids lære meg (igjen). Jeg vil selvsagt være raskere produktiv om jeg velger premiere elements, men er jeg mer begrenset, teknisk sett, hvis jeg velger dette fremfor Avid? Hvilke muligheter gir i så fall Liquid fremfor Elements?

t.

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Nå kjenner jeg ikke til Premiere Elements - og sist gang jeg rørte Premiere Pro var for mange år siden, da den var ute i en uhorvelig buggy versjon 6.5

Har jobbet med det som i dag er Avid Liquid siden dens forfedre - FAST VM Studio, Pinnacle Edition, Pinnacle Liquid og frem til for godt og vel halvannet år siden, da jeg gikk sporenstreks over på Final Cut.

En av de større befrielsene fra Premiere til Edition og senere Liquid var hvor lettfattelig interfacen var. Joda, det er en innkjøringsfase på en dag eller tre - men når du kan interface og hurtigknapper (som regel fra F2 og opp) for å gå inn i forskjellige "rom" som 2D editor, tekst-generator, capture/logging etc - så kan du jobbe veldig kjapt.

En annen sak - er sikkert kommet i Premiere de senere årene - er at man kan gjøre mye annet mens man gjør capturing. F.eks. skrive kommentarer, scrubbe gjennom tidslinja og organisere prosjektet. I premiere var det full stopp av capturing, bare du klikka med musa ned på startmeny-linja - helt utrolig "HER ER JEG!!"-dramaskrik, som gikk meg på nervene.

Ellers er rendering en fin sak i Liquid. Du kan rendere samtidig som du klipper. Det er dog forutsatt at du har en prosessor med flere kjerner, mener nå jeg. Så kan maskina fokusere på sine ting, mens du fokuserer på det du er mest interessert i å gjøre.

Rett i tidslinja i Liquid har du mulighet til å lage DVD-menyer. Helt OK greier, ikke spesielt avansert. Kan ikke lage subtitles eller flere lyd/videospor.

Inntil jeg tok steget over til Mac og Final Cut, var Liquid helt klart det eneste alternativet mitt.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •