Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 18
    Cadet 3
    Medlem siden
    Nov 2005
    Svar
    6

Standard Si Hvilken som er best

Hvilke redigeringsprog er det beste under 4000kr.
    Fortell meg prisen det positivet og det negativet og brukervennlighet.
    8)
    ignature:
    This is a block of text that can be added to posts you make. There is a 700 character limit

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    277

Har vel egentlig aldri prøvd noe redigeringsprogram til under 4000 kroner, men har hørt at Adobe Premiere Elements skal være ganske bra.

Et alternativ er jo å gå opp litt i pris (4500-5000kr.) og kjøpe Avid Xpress DV. Da får du et profesjonellt redigeringsprogram. Det spørs også litt hva du skal bruke det til og hvor mye erfaring med redigering du har fra før.
    hy pay a dollar for a bookmark? Why not use the dollar for a bookmark? - Steven Spielberg

Cadet 3
    Medlem siden
    Nov 2005
    Svar
    6

Sitat Opprinnelig postet av StianH
    Har vel egentlig aldri prøvd noe redigeringsprogram til under 4000 kroner, men har hørt at Adobe Premiere Elements skal være ganske bra.

Et alternativ er jo å gå opp litt i pris (4500-5000kr.) og kjøpe Avid Xpress DV. Da får du et profesjonellt redigeringsprogram. Det spørs også litt hva du skal bruke det til og hvor mye erfaring med redigering du har fra før.
    Driver og lager en Zombiefilm.
    Har bare erfaringer av pinnalce 8,men jeg jærer veldig fort og bruker hele tiden min ved pc'en så det er ikke det største prblemet akkurat.
    Hvor mye koster Avid xpress dv? Hvor bra er den?
    Kan du gi meg link til siden jeg kan kjøpe den hos
    ignature:
    This is a block of text that can be added to posts you make. There is a 700 character limit

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    277

Videoutstyr Norge AS og/eller Digital MediaComm tror jeg selger Xpress DV.
    Hvis du er vant til Pinnacle, så koster vel Pinnacle Liquid Edition (en mer proff utgave av Pinnacle) rundt 5000 kroner.
    Sony Vegas er et annet program (ca. 4-5000kr.)

Det er vel stort sett disse programmene som er de beste i denne prisklassen. Hvis du skal ha noe bedre så må du plusse på noen tusenlapper (Adobe Premiere Pro, Apple Final Cut Pro, Avid Xpress Pro osv.)

Litt vanskelig å si nøyaktig hva du burde velge. Det kan jo være en ide å laste ned noen demoer eller noe på disse programmene for å sjekke ut hvem du liker best å arbeide med.

EDIT: Mener det skal være en guide til ulike redigeringsprogrammer et eller annet sted her på forumet. Kan være verdt å sjekke ut.
    hy pay a dollar for a bookmark? Why not use the dollar for a bookmark? - Steven Spielberg

Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    538

Viss du allerede har pinnacle studio 8, kan du oppgradere til liquid for rundt 2.500 kroner.

I denne tråden kan du lese litt mer om liquid.

www.pinnaclesys.com
    Pettersen

Fotobloggen min[/url]
    Pettersen Produksjonar[/url]

Cadet 3
    Medlem siden
    Nov 2005
    Svar
    6

Sitat Opprinnelig postet av PettersenMoviesInc.
    Viss du allerede har pinnacle studio 8, kan du oppgradere til liquid for rundt 2.500 kroner.

I denne tråden kan du lese litt mer om liquid.

www.pinnaclesys.com
    Er pinnacle liquid bra i effekter osv.
    Hva er after effects er det noe man må kjøpe i tilegg for bedre reultat?
    ignature:

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    277

Adobe After Effects er et effektprogram/compositingprogram og ikke et redigeringsprogram (dvs. man kan klippe i det men det er en frustrerende oppgave). After Effects er derimot veldig bra på effekter så det kan anbefales (prisen ligger vel på ca.8000 for Standard Edition og ca.13000 for Professional Edition).

Et alternativ til After Effects er Discreet Combustion (som koster omtrent det samme) eller Pinnacle Commotion (4-5000kr.)

Angående effektene som er i Pinnacle Liquid Edition så har jeg ikke noe særlig erfaring med det programmet, men har hørt at effektene skal være relativt bra.

Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    538

Har også hørt mye skryt om fargekorrigeringsmulighetene.
    Pettersen

Fotobloggen min[/url]
    Pettersen Produksjonar[/url]

Cadet 3
    Medlem siden
    Nov 2005
    Svar
    6

Men den er såklart mye bedre enn 8ern teknisk sett?
    ignature:

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    277

Sitat Opprinnelig postet av Resi_fan
    Men den er såklart mye bedre enn 8ern teknisk sett?
    Ja. Liquid Editon er et langt proffere program enn Studio 8. De mulighetene man har med LE er som en annen verden i sammenligning.
    Og hvis du er ute etter å kunne sitte å redigere litt seriøst er det garantert verdt pengene!

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •