Enig! Lurer litt på dette selv.
Når jeg spiller over tapes fra et HD kamera, får jeg et litt annet innspillingsvindu enn når jeg til vanlig spiller over fra et SD kamera i Final cut.
Når den står og spiller over, har jeg pleid å leke noe annet på macen, mens jeg hører på musikk. MEN når jeg spiller over fra HD kameraet så hører jeg plutselig lyden fra det som er fra tapen, noe som naturlig gjør det vanskelig å lytte til noe annet.
Hvordan skrur jeg det av?
klem
Enig! Lurer litt på dette selv.
Før du går i gang med capturing kan du gå i View -> Audio Playback, og velge en annen enhet, f.eks. Firewire, om mulig.
I capture-vinduet skal du under "Audio" kunne velge å slå av/på preview av lyden. Om du lar denne stå på når du går i gang med batch capture/capture clip/capture now, vil lyden spilles av når materiellet legges til Macen. Er fint å kunne lytte når man logger, og kjekt å skru av når man ikke trenger det.
Eventuelt, kan dere vise screenshot av capturevinduets audio-valg?
Det eneste jeg fikk valgt på view -> audio playback var "built-in output" og det hjalp lite
Ekstremt få knapper å trykke på i capture vinduet. Det eneste jeg finner er å huke av for om jeg vil importere video- og eller kun audio. Grrr
Googlet litt, og ser ut til at det ikke er mulig å mute lyden fra FCP under capturing av HDV. Foreslår at dere legger igjen en beskrivelse av en feature request hos Apple.
Ellers leste jeg om et program som kan mute lyd fra programmer enkeltvis, men koster noen titalls dollar. Audio Hijack Pro så ut til å kunne være en løsning om dere virkelig MÅ mute.![]()
Bokmerker