Ja, du lager bare en ny "Composition". Så flytter du den første Comp fra Project-files inn på Comp 2 (akkurat som et vanlig filmklipp).
Jeg er ganske ny i After effects.
Noen ting jeg jobber med har litt mange lag og det blir litt uoversiktelig å jobbe med.
Er det mulig å grupere lag? Eller noe lignende. Slik at 5 lag vises som 1.
ttp://www.effektsiden.moo.no/
Ja, du lager bare en ny "Composition". Så flytter du den første Comp fra Project-files inn på Comp 2 (akkurat som et vanlig filmklipp).
Du kan gjøre det litt kjappere også. Har ikke knappene i hodet, og har ikke mulighet til å sjekke da jeg ikke har AE her - men det er noe som heter "pre-comp".. TROOOOOR det var SHIFT+CTRL+C.. Da vil de markerte lagene bli lagd en ny comp av, og legges som èn layer i den aktive compositionen.
jeg vil ikke ha de til en comp for da blir alt som er utenfor bildet borte. Er det mulig å gjøre det på en annen måte der man kan legge et lag med flere lag som kan sees ved å klikke på det laget eller noe sånt.
En comp er jo gruppe til flere lag.. Bare gi den nytt navn..![]()
url=http://www.signaturdesign.org]AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz 2GB RAM GeForce 7900GT 256MB[/url]
Jeg skjønner den DF, men du kan - pr i dag - ikke legge layers sammen i en brukke slik som du kan i f.eks. Photoshop.. Det er vel noe du kan ønske deg til fremtiden? :roll:
Vet Shake kan samle så mange noder du vil, til en gruppe - og regner med det skal gå fint i Phenomenon også.
Så, enn så lenge får du lære deg å jobbe med pre-comps, hvis du på død og liv må samle layers i After Effects.![]()
OkTakk for svar
Bokmerker