Yoyo!

Vi har skutt en musikkvideo i full HD på Green Screen, og har hatt en fyr til å animere bakgrunn gjennom omtrent halve videoen for oss. Resten er enkel grå bakgrunn.

Meningen var jeg så skulle få fiksa litt småtterier, sjekka keyen gjennom hele og justere osv. Kjøre ut, ta inn i FCP gjøre litt enkel farge korr og så få den ut...

Jeg satt på render i løpet av natta (riktignok før jeg har gjort noen endringer i AE) for å få sett ordentlig gjennom den og så gå tilbake til prosjektet for endringer. Til min EMORME overraskelse, så var den fortsatt ikke ferdig når jeg våknet og jeg måtte jo nesten la den fullføre. Nå er filmfila på latterlige 18gb! 15 timer tok det...

Jeg tenkte jeg kunne ta den inn i FCP og eksportere den ut i råformat derfra og da få vanlig størrelse på den... den gang ei. testet med et klipp på 5 sek som ble 600mb

Hvordan i helsikke er det mulig å få denne ned i en størrelse som er akseptabel å jobbe med? Jeg ser ikke noen grunn til at den skal være så svær når man ikke trenger å beholde noe av informasjonen om lag, alpha e.l.

Jeg lurer også på om det er noen i Oslo-Området som jobber med AE litt mer enn meg selv, som kanskje kunne hjulpet meg ut av en klemme her? For en med litt AE erfaring kan jeg ikke se for meg at det er store jobben. Det skal plukkes littegrann på en key her og der for å få den til å ligge bedre mot bakgrunnen, og eventuelt fargekorrigeres litt. Eventuelt kjøres ut av AE på en måte som gjør at jeg kan gjøre den biten selv.

Eventuelt om noen på forumet kjenner til noen jeg kunne kontaktet?

Vi har ikke noe budsjett igjen på det her (hadde omtrent ikke noe i utgangspunktet), men om jeg må, så får vi finne litt betaling til en som er villig til å hjelpe til eventuelt. Det er uansett en kul video, og låta har gått sin seiersgang på NRJ og Voice den siste tiden. Artisten er Lars Larssen som tidligere var med i Multicyde.