Viser resultater 1 til 7 av 7
    Lieutenant
    Medlem siden
    Mar 2007
    Svar
    147

Standard Slow-mo problemer fra HDV -> DVD

Hei!

Har et lite probmel når det gjelder eksportering fra HDV -> DVD i Premiere Pro CS3.

Jeg redigerer en del skifilmer som er filmet i HDV 1080i (50i). Problemet oppstår når jeg eksporterer filmer med slow-mo, og opplever da at klippene i slow-mo blir utrooooolig "hakkete"!

En måte og løse problemet på har jeg funnet ut er og først eksportere filmen ut fra Premiere med DV-PAL codec, og så legge filmen inn i ett nytt prosjekt (DV) igjen, for og så eksportere det til MPEG2 (eksporterer rett fra premiere til Encore CS3). Dette medfører litt kvalitetstap på bildene, noe som er veldig ergelig.

Noen som vet hva dette skyldes?

Samme problemet oppstår når jeg eksporterer filmene fil f.eks .mov for web. Alt ser helt fint ut under preview i Premiere, men som sagt, etter det er eksportert ser det helt J***** ut!? Men med DV-PAL codec blir det fint :?

Instillinger under export:
    • Format: MPEG2-DVD
      Video codec: MainConcept MPEG video
      Quality: 5 (Max)
      TV standard: PAL
      Frame rate: 25
      Field Order: Upper
      Bitrate encoding: VBR, 2 pass
      Minimum bitrate: 5
      Target bitrage: 7
      Maximum bitrate: 8
      GOP settings: M frames 3 , N frames 12
      Multiplexing: None

På forhånd, takk for hjelpen

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Har hatt samme problemet selv i Encore. Virker som om Encore roter til field order eller noe, så det jeg gjorde var å deinterlace.

Lieutenant
    Medlem siden
    Mar 2007
    Svar
    147

Men siden jeg får samme resultat når jeg eksporterer til .mov for web, så er det vel heller Premiere det er noe kødd med? :? Og ikke Encore...

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Hva for settings bruker du når du eksporterer til mov fil?

Lieutenant
    Medlem siden
    Mar 2007
    Svar
    147

Når jeg eksporterer til .mov (web) pleier jeg og først eksportere til SD i høy kvalitet med DV-PAL codec, og så legge det inn i et vanlig DV PAL prosjekt igjen, og derfra eksportere til .mov. Som jeg nevnte over, da "løser jeg problemet". Når jeg eksporterer til web skal kvaliteten bli dårligere uansett, så da gjør det ikke så mye med det unødvendige mellomleddet. Er verre når det skal på en DVD derimot.

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Kjenner ikke så godt til Premiere->Encore, sendes filen som en referanse eller encoder du til en egen fil?

Husk at HDV, Dv og DVD har forskjellig field order.

Ensign
    Medlem siden
    May 2008
    Svar
    25

hmm...
    jeg bruker veldig mye premier pro CS3 og har ikke hatt dette problemet.
    heg har hatt bropblem med att filmen jeg skal spille av i premier pro bare fryser mens tids linjen og lyden går som vanlig, men om jeg rensrer de filene før jeg spiller av så funker allt bra.

men til ditt problem, dette høres du som bug/feil i programmene, ta å oppdater programmene dine så vil det bli borte, dette problemet fiset seg når jeg oppdaterte premier pro.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •