Viser resultater 1 til 3 av 3
    Lieutenant
    Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Rissa
    Svar
    125

Question Slowmotion = Lag

Hei!

Jeg har i dag tatt noen klipp av ting som jeg vil se i slowmotion. Når jeg endrer velocity'en til 17% eller rundt der så blir filmen "laggete". Det er som det kommer "ett og ett" bilde... Det gjør at det blir stygt, og det blir ikke lengre en film, hvis dere skjønner... Kan faktisk minne om en dårlig hjemmelaget animasjonsfilm...

Jeg bruker et Canon HD HF100 kamera, kjøpte det rundt feb/mars.

Det er kanskje noen instillinger jeg bør justere på, men hvilke...? Eller kanskje det ikke går ann å gjøre noe med det? (Har jeg for dårlig kamera? )

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Standard

Kameraet du har tar 25 enkeltbilder hvert sekund. Du må en god del opp i pris for å få f.eks. 50, eller mer, med noen unntak. Vanligvis spilles de 25 bildene av i "riktig" hastighet, altså 25 stk per sekund. Da har du "vanlig" hastighet på filmen din. Hvis du velger slowmotion, og setter den til 17% av orginal hastighet, vel, da vil den spille av litt over 4 bilder hvert sekund. Og det vil føles "laggy". Det er desverre virkeligheten. Vanskelig å vise bilder "mellom" bildene kameraet ditt tok opp (selvom det finnes software som gjør en god jobb med akkurat dette...), iallefall ikke hvis du er ute etter 17% av org. hastighet.

edit:
    Hvis du filmet i 50i (interlaced, "halve bilder") istedenfor 25p (progressive) vil du kunne få til 50% av orginal hastighet, rimelig lett, uten at det lagger.
    Sist endret av guitareirik; 28th July 2009 kl 18:42
    Canon 550D, 18-55 IS, 30mm f/1.4, glidecam, Zoom H4n

Lieutenant
    Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Rissa
    Svar
    125

Standard

Tusen takk for svar!

Kameraet stod faktisk på 50i (NORMAL), så det er ikke så mye mer jeg kan gjøre =/ Men, men...

Lignende tråder

1. Interlacing og myk slowmotion
    Av Henriken i forumet Programvare
    Svar: 3
    Siste tråder: 1st November 2006, 15:02
  2. Apple's Motion in slowmotion...
    Av Thonhaugen i forumet Programvare
    Svar: 3
    Siste tråder: 5th March 2006, 02:05
  3. "Slowmotion" lyd!!
    Av Bulken i forumet Generelt
    Svar: 0