Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 11
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Nesodden
    Svar
    200

Standard Slowmotion-"effekt" i Premiere Pro

Jah.. det har seg sånn at jeg har sett på skatefilmer at det er slowmotion, også går slowmotionen i en slags overgang. eks.:

50%-51%-52%-53%-54%-55% osv. sånn at klippet går raskere og raskere, eller treigere og treigere. Man kan gjøre det ved å dra på shuttle-saken under avspillingsvinduet, men det blir jo ikke på filmen, det er bare avspillings-valg. Har prøvd mye rart og får det bare ikke til
    Jeg lurer på om det i det hele tatt er mulig med premiere pro, hvis det er, hvordan gjør man det? det går kanskje i after effects..? fortell.

takk på forhånd

Ensign
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Sandnes
    Svar
    36

Jeg har lurt på det samme, og var innom denne siden: http://www.eventdv.net/Articles/Prin...ArticleID=8066. Der står det: "Premiere does not have a dynamic motion feature, so you can't gradually change speed."

Så det ser desverre ut som om det er umulig med Premiere... After Effects kan kansje klare det, men jeg vet ikke hvordan.

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Crocco: tror ikke at han mente dynamic motion feature

erik: jeg tror du tenker på time-remapping, men jeg vet ikke om funksjonen fins i premiere, men After Effects har det iallfall. Og jeg er ikke flink med det enda. Hvis du vil, kan jeg prøve å eksportere et eksempel for å se om jeg oppfattet riktig det du søker etter.

Ensign
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Sandnes
    Svar
    36

Var det ikke snakk om å få farten til å gradvis øke eller minke? Jeg oppfattet det i hvertfall som det samme når de skriver: "gradually change speed". Kom gjerne med et eksempel, Melwasul, så finner vi ut om vi snakker om det samme

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Tror han tenker sånn feks snowboard går i normal fart og det går saktere og saktere mens han hopper, og til slutt sakte for å se stunten hans, så går det fortere og fortere tilbake til normal fart.

Det kan ordnes med time-remapping, men det kreves egentlig et pro-kamera som tar flere bilder i sekunder enn vanlig PAL (men kanskje dymanic motion feature funker også - men den er ikke så bra når man hopper eller gjør noe ting veldig rask).

Og jeg har ikke et pro-kamera - men jeg kan prøve å bruke både dynamic motion feature og time-remapping og se om det er noe bra

Commander
    Medlem siden
    Sep 2004
    Svar
    327

Apropo slow-motion i premiere og sånt.
    åssen stiller jeg inn strobe og sånt, jeg skulle gjerne hatt det på et slow motion klipp jeg redigerer på.
    man who casts no shadow has no soul.

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Fant akkurat ut at After Effects har Motion Blur (som jeg ikke visste før idag, hehe)

Brukte både motion blur og time-remapping til klippet her:
    http://home.no/gollom/timeremapping.mov

Bedre resultat enn igår - og resultatet hadde selvsagt vært bedre om jeg hadde bedre kamera som tar mer enn 25 bilder i sekundet

Så var videoen min noe liknende du var ute etter?

edit: her fikk jeg enda bedre resultat ved å legge inn Time Echo-effekten:
    http://home.no/gollom/timeremapping-echo.mov

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Nesodden
    Svar
    200

litt vanskelig å si om den flaska var det jeg mente.. er ikke så lett å se det uten lyd. Derfor har jeg et eksempel her, hør på stemmen til han fyren. Klippet er tatt fra "Yeah Right" http://www.home.no/kakeboksen/eksempel.wmv

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Haugesund
    Svar
    205

Det var ikke så mye slow motion i det klippet hvis jeg skal si det selv! 8O
    color=green]http://www.laniban.com/[/url][/color]

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Nesodden
    Svar
    200

åå, hvor vanskelig er det å skjønne? du ser han kjører bortover, også sier han et eller annet mens det går over i slowmotin. men det går ikke bare rett fra 100% til 50% (eller hva det er) det går: 100-99-98-97-96-95-94-93-92-91-90-89-88-87-86-85-84-83-82-81-80-79 osv. det er på samme måte som når lyden blir lavere og lavere, klippet går treigere og treigere sånn at man hører stemmen er vanlig lys, mindre lys, mørk, mer mørk. (det skjer ganske fort på dette klippet)
    du ser vel at det er slowmotion på eksempelet?? :P

skjønner?

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •