Viser resultater 1 til 6 av 6
    Ensign
    Medlem siden
    Feb 2008
    Svar
    39

Standard Smart Sound lyd til Vegas

Jeg har bestilt et par plater med musikk fra Smart Sound i USA og venter de rett på nyåret, men jeg vil være litt føre var så jeg slipper å "klundre" som vi kaller det på Toten etter jeg har fått det.
    Når jeg sbestilte det så kom det opp en rekke program hvor en skulle hake av det som en hadde. Men Sony Vegas sto ikke der, og det er det jeg bruker, men jeg krysset av på Pinnacle, for jeg har det også.
    Men det finnes vel muligheter for å bruke disse lydsporene i vegas også? Dette er det helt sikkert noen i dette forumet som vet, så jeg er takknemlig for tilbakemeldinger.

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Standard Sv: Smart Sound lyd til Vegas

Enkelte programmer har støtte for Smartsound i form av en plug-in som heter "QucikTracks" e.l. Dette var tilgjengelig i Premiere (i alle fall i versjon 6.5), nåværende Avid Liquid, og antakeligvis Pinnacle Studio.

For å bruke Smartsound som en standalone løsning må du ha programmet Sonicfire, som du får kjøpt hos Smartsound. Hvis ikke må du gå gjennom en av de nevnte programmene for å få generert musikken du skal ha.

Smartsound er ikke vanlig CD med lyd som du ripper, men et digitalt bibliotek med bruddstykker du kan sette sammen som du selv vil, og det krever derfor denne programvaren (eller modulene til de programmene) for å lese de noe spesielle filene.

Ensign
    Medlem siden
    Feb 2008
    Svar
    39

Takk skal du ha olahaldor, da ser jeg en mulighet i og med jeg har både pinnacle og vegas på pc'en, så gjenstår det å se.

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Du må sjekke i Pinnacle Studio at du faktisk finner noe som har noe med støtte for SmartSound å gjøre - hvis ikke må du kjøpe SonicFire.

Ensign
    Medlem siden
    Feb 2008
    Svar
    39

Ja, skal gjøre det, men kan minnes at det var spørsmål om hvilket program jeg skulle bruke og da krysset jeg for pinnacle, for vegas sto ikke på listen, så får vi se. Men takk skal du ha!!!!!!! Og godt nyttår!

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Det valget du gjorde der har ingen betydning for hva du får i pakken som kommer, kun en undersøkelse for å kartlegge hvor mange SmartSound-brukere som bruker hvilken programvare.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •