Det var en mildt sagt elendig emnetittel ErikTheV. :wink:
Rettet på.
Jeg har hørt mye snakk om AE og fargekorigering og har et spørsmål.
Har noen her inne prøvd Discreet Combustion? Jeg har sånn passe erfaring med AE, ingen ekspert da. Etter min erfaring gir Combustion (Har nettopp kommet en ny versjon Combustion 4) en hel rekke gode fargekorigeringer ved behandling av bilde. Her er det lett og justere fokusen og mange nye modifiers finnes på nettet.
Er det noen her som bruker Discreet produkter til redigering? Eks: Flint,Fire.
leip politiker til Seagal - "You can't take that to the bank".
Steven seagal - I'll take you to the bank, the blood-bank.
Verdensbeste filmreplikk, eller hva?
Det var en mildt sagt elendig emnetittel ErikTheV. :wink:
Rettet på.
jaja :roll:
Er det mulig å få noen synspunkt?
Jeg har hørt mye bra om Combustion på www.storedyret.com, men har desverre aldri hatt sjangs til å prøve det. Det skal være langt bedre enn After Effects til fargekorrigering.
Hvordan er Combusition bedre? Kunne dere vise eksempel på arbeid dere har utført?
Jeg tviler ikke at noe program er bedre enn Adobe After Effects, men jeg ønsker å holde meg til Adobe-familien fordi de programmene samarbeider (dvs mulighet til å importere prosjektfilene over uten kvalitet tap og liknende).
En programfamilie bør ha mye å tilby før jeg bytter familie![]()
Har hørt mye bra om det jeg også, men aldri prøvd det... Her er en link til info om programmet: http://www4.discreet.com/combustion/index.php
Der ligger det også en link til en 30 dagers trial, så den som vil kan jo prøve det og se om de får noe ut av det!![]()
Det er alltid greit og bli kjent med en familie av programmer.
Discreet har en rekke gode programmer som er inntergrert i hverandre, men de er ekstremt dyre. 3ds max 7 koster mellom 40-50 tusen og det er i det høyeste laget for mange. I samarbeid med Fire og Combustion er dette i mine øyne den ultimate pakken til redigering,effekter og 3d.
Jeg har gått litt fram og tilbake mellom Combustion og After effect.
Jeg gjør all redigeringen i Premiere og da er det veldig greit og bare bruke AE. Det jeg liker med Combustion er at det får film-materiale ditt til å se veldig professjonelt ut. En kamerat av meg laget en kort-film som ble filmet med et Panasonic NV-GS120 3CCD, han brukte Combustion til å korrigere fokus og farger. Da jeg så filmen skulle jeg tro den var filmet med et Panavision kamera, filmen var så klar og fokusen så presis takket være Combustion. Jeg kan prøve å få tak i filmen å legge den ut her viss jeg får lov av kameraten min.
Jeg har aldri prøvd "Fire" bare sett noen glimt av det og jeg synes det virker veldig lovende. Noen som har prøvd "Fire"?
Sjekk ut dette programmet http://www4.discreet.com/lustre/
Programmet er laget for fargekorrigering.
Link til "Fire" http://www4.discreet.com/fire/
Fikk tak i et bilde av Discreet Lustre, må få tak i dette programmet.
![]()
det bildet over der ser jo fake ut da.. tviler på at det er tilfeldig at skyggen stopper akkurat på skillet mellom de to bildene :P
Bokmerker