Vel, kan kanskje lede deg litt på vei.
Først litt generelt:
- For å legge ut filmer på internett så må du nok gjøre størrelsen på videofila (hvis du har dv fra før). Film tar stor plass og en film på 720*576 tar mye mer plass enn en film på f.eks halvparten.
- Ved alle komprimeringsvalg har du en del kvalitetsvalg. Du må kanskje også her velge en litt lav kvalitet for å få en fil som ikke er for stor.
- Lyden må kanskje også komprimeres en del...
Bruker ikke Premiere så veldig mye, andre her som kjenner programmet bedre, men du kan eksportere til blant annet:
- quicktime. Her har du veldig mange forskjellige valg. Jeg synes sorenson video3 gir ganske bra kvalitet. Du bør nok skru ned litt på kvaliteten for å få liten filstørrelse!
- Divx. En komprimering som ender opp med filendelsen avi. Litt forvirrende, men en meget bra "komprimering". Andre kjenner detaljene til divx bedre enn meg, det er jeg helt sikker på!!!
For å legge ut på internett trenger du et hjemmeområde du kan laste opp filene på. Du kan finne websider som tilbyr gratis webplass, men det kan ofte bli for liten plass!
Kanskje noen her på forumet kan hjelpe deg med webplass, eller kanskje du selv kjenner noen som har et hjemmeområde du kan "låne" plass til!
Husk: ikke alle har bredbånd eller annen rask tilkopling, så jo mindre fil du får jo større er muligheten for at de med treg internetttilkopling vil laste ned. Jo flere jo bedre ikke sant???

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat

Bokmerker