Viser resultater 1 til 5 av 5
    Evil_Ash
    Guest

Standard Spørsmål om kompromering.

Ja... Hei.
    Jeg har laget noen filmer som jeg gjerne vil dele med dere her på Norsk Amatørfilm Forum, men jeg er ikke proffest på data, så jeg vet ikke helt åssen jeg skal gjøre dette.
    Jeg har Adobe Premiere 6.0 og etter jeg har redigert en film exporterer jeg filmen til en en fil. Gidder ikke ha alt råmatrialet liggende å bruke opp plass. Den ferdige filmen er en .avi fil, men de er for store til å legge ut. F.eks en film jeg har laget som heter Nabo i nød er på 8 minutter og den tar ca. 2,0GB. Altfor svært. Kan noen hjelpe meg her?
    Må jeg ha en egen hjemmeside som jeg legger filmene ut på?
    Jeg er veldig usikker på dette...
    :lol:

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Vel, kan kanskje lede deg litt på vei.

Først litt generelt:

- For å legge ut filmer på internett så må du nok gjøre størrelsen på videofila (hvis du har dv fra før). Film tar stor plass og en film på 720*576 tar mye mer plass enn en film på f.eks halvparten.
    - Ved alle komprimeringsvalg har du en del kvalitetsvalg. Du må kanskje også her velge en litt lav kvalitet for å få en fil som ikke er for stor.
    - Lyden må kanskje også komprimeres en del...

Bruker ikke Premiere så veldig mye, andre her som kjenner programmet bedre, men du kan eksportere til blant annet:

- quicktime. Her har du veldig mange forskjellige valg. Jeg synes sorenson video3 gir ganske bra kvalitet. Du bør nok skru ned litt på kvaliteten for å få liten filstørrelse!
    - Divx. En komprimering som ender opp med filendelsen avi. Litt forvirrende, men en meget bra "komprimering". Andre kjenner detaljene til divx bedre enn meg, det er jeg helt sikker på!!!

For å legge ut på internett trenger du et hjemmeområde du kan laste opp filene på. Du kan finne websider som tilbyr gratis webplass, men det kan ofte bli for liten plass!

Kanskje noen her på forumet kan hjelpe deg med webplass, eller kanskje du selv kjenner noen som har et hjemmeområde du kan "låne" plass til!

Husk: ikke alle har bredbånd eller annen rask tilkopling, så jo mindre fil du får jo større er muligheten for at de med treg internetttilkopling vil laste ned. Jo flere jo bedre ikke sant???
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Lieutenant
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Risør
    Svar
    108

Trenger du webplass til filmene dine?
    Det spørs hvor store, og hvor mange du har, men du kan få litt webplass hos meg!

Men da kommer problemet... Hvordan skal jeg få tak i dine filmer (For å legge dem ut på nettet???)

Noen forslag????
    ww.stg-studios.com :Stg Studios i detaljer...

Tom
    Tom er offline
    Fleet Admiral (Proprietor) Tom sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Sted
    Moss
    Svar
    497

Om du ønsker kan du få litt plass av meg også.
    Deler vanligvis ikke ut slikt, da det enten tar mer båndbredde her hos meg eller tar for mye kapasitet i webhotellet i form av plass eller transfer ratio i måneden.

Send meg en privat melding "PM". så skal du få en ftp-konto slik at du kan laste opp filmene dine selv. 8)
    Administrator
    Norsk Amatørfilmforum

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Der ser du! Mye hyggelige folk her må jeg si!!!
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •