Det er masse som ikke går i Studio, blant annet å zoome!
Hei! Dette er noe jeg har lurt på en god stund, nå. Enhver dokumentarfilm har stillbilder som en del av filmen. For at det skal se bra ut, er det alltid en sakte zoom på bildene (innover eller utover), slik at det ikke skal se ut som om hele filmen stopper opp. Jeg har laget en dokumentar selv (komedie-dokumentar - ganske morsom, men allikevel seriøs og bra, liksom :wink: ), og til dette brukte jeg Windows Movie Maker.
På Windows Movie Maker kan du ha effekter på stillbilder, og kan enkelt legge til svak zoom på hvilket som helst bilde. Dette har jeg ikke har fått til på Pinnacle Studio 9...! Går ikke dette an? :? I såfall, kan noen vise meg hvordan...? Hvis ikke det går an, så er dette et stort minus...! :cry:
size=10] - Cameron Duncan[/size]
Det er masse som ikke går i Studio, blant annet å zoome!
lle tenker på seg selv, det er bare jeg som tenker på meg!
8O ... okeeei! Skal ikke Studio 9 være det beste av det beste, da? :? Det har i hvert fall jeg hørt :lol:Opprinnelig postet av erdnis
Opprinnelig postet av Baldur
mangel på zommeffekten var ett sirt - da, hadde virkelig satt pris på den. studio er bra synes jeg, viss den kunne slutte å lukke seg når det passer den...
url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]
"Like eight bitches on a bitch-boat."
-Garry Newman.
Nei er nokk meir det værste av det værste. Men Pinnacle Licued er av den bedre sorten. Er storebroren til Studio 9, eller den proffe versjonen.
Ich bin... was? ....... Ich habe keine anung
Men du kan legge til en zoom effekt i windows movie maker.
som følger med på xp.
hvis du ikke har det kan du få det her:
http://www.download.com/Windows-Movi...ml?tag=lst-0-1
ttp://www.effektsiden.moo.no/
Selvfølgelig kan du kjøre zoom på stillbilder i Pinnacle Studio. Det finnes en funksjon som heter pan and zoom under "effekter" og du kan også få det til ved å bruke "grab video frame". Da kan du plukke ut et bilde fra filmen og bruke det som stillbilde og der er det også muligheter for å kjøre pan og zoom.
Forøvrig synes jeg det er vel mye "dissing" av Studio her på forumet. Studio er mer en godt nok til å få til en bra produksjon. Det er nok heller filmskaperne og materiellet, ideène og gjennomføringen det kommer ann på. All verdens effekter og muligheter kan ikke redde en produksjon hvis man ikke klarer å formidle historien.
Jeg bruker selv Studio 9.4. og synes det fungerer alldeles utmerket. Har mer enn nok av muligheter der, og trenger man mer kan man alltids laste ned effekt pakker el.l. fra Pinnacle. Det koster ikke så mange kronene.
poenget er at det koster kroner, uavhengi av hvor mange. Det skulle vært inkludert en zoom effekt i pinnacle, så brukbar som den er.
url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]
"Like eight bitches on a bitch-boat."
-Garry Newman.
Selvfølgelig koster det penger. Men så er jo "grunnpakken" rimelig også da. Hadde alle effektene vært inkludert så hadde sikkert prisen vært deretter også. Så sånn sett så er det jo genialt, så du slipper å betale mer for et program med en hel masse effekter du muligens ikke har bruk for. Jeg synes studio er genialt for sitt bruk jeg. enkelt er det også.Opprinnelig postet av Remi
Hmm... :? Jeg tror at jeg holder meg til Windows Movie Maker. Det har ikke alle mulighetene, men det tilfredsstiller i hvert fall de grunnleggende behovene :roll:Opprinnelig postet av Remi
Bokmerker