Viser resultater 1 til 8 av 8
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Ski
    Svar
    177

Standard Store mengder video fra Premiere til Encore

Heisann! Jeg har redigert en bryllupsvideo på 3 timer og 30 minutter som jeg nå skal sette inn i dvd-en i Encore.

Jeg satte den til eksportere som DV AVI med Pal komprimering i dag tidlig og den har nå stått i 8 timer, 13 timer gjenstår. Har gjort en del fargekorrigering så er nok det som tar tid.

Er det noen fortere måte å gjøre dette på? Burde jeg avbryte og sette den til MPEG-2 codec med en gang? Eller tar det lengre tid å komprimere med denne codecen?

Eller er det noen andre formater som tar kortere tid å eksportere til?

Lossless TIF for å så importere tilbake og eksportere til MPEG-2?

Mange spørsmål :P
    www.kumlokk.no
    Film- og videoproduksjon

Lieutenant
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Trondheim
    Svar
    120

Du er klar over at en vanlig DVD bare tar 2 timer med film?

Uansett vet ikke om det vil gå noe raskere, tror det bare er å fullføre og konverter i encore etterpå.
    PC: Windows 7, Intel Core i7 870, 8 GB DDR3 RAM, Nvidia GeForce GTX 560 Ti | MacBook (2007 modell)
    Camera: SONY HVR HD1000E
    Software: ADOBE CS5: Master Collection | Avid | Final Cut Pro | Shake | Motion

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Ski
    Svar
    177

Trodde det ikke var noen begrensning på det, og at man bar kunne sette en lavere bitrate.
    www.kumlokk.no
    Film- og videoproduksjon

Lieutenant
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Trondheim
    Svar
    120

Har ivertfall hat det problemet selv, tror ikke det går an å sette ned kvaliteten slik at den passer en 4,7GB DVD. Bruker aldri og ha mer en 1 t 50 min med film på en DVD, så bruker jeg resten av plassen til Menyer osv.
    PC: Windows 7, Intel Core i7 870, 8 GB DDR3 RAM, Nvidia GeForce GTX 560 Ti | MacBook (2007 modell)

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2008
    Sted
    Oslo
    Svar
    225

Jeg ville først trykket enter og latt premiere rendre alt som er fargekorr/rødt. Da er det gjort en gang for alle selv om det skulle skje noe feil senere. Så ville jeg eksportert ut i timers-bolker og laget 3 dvdér, eller en for vielse og en for festen + noe mer. Veldig kjedelig om noe går galt midt under prossessering av 3 timers materiale så må du vente 8 timer til. Hvis du setter til rendring og samtidig encoding av dvd er det viss fare for at noe går galt, og at du ikke får plass på dvd.

husk å ta bort recompress når du eksporterer dv, så mister du ikke kvalitet og det går mye raskere å eksportere. burde ikke vært noe som het recompress spør du meg.

Enda safere kan du dele opp i mindre biter og enode en og en. F.eks halvtimes biter. Encore kan settes opp til å spille alle i rekkefølge.
    Fotograf - VJ - Digital etterbehandler - www.pylon.no

Lieutenant Commander Mario sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rakkestad
    Svar
    194

Marty, du tar desverre feil. DJMartin kjører nå ut i AVI, et DVD-format er i MPEG-2. Jeg har greit fint å sette inn 5-6timer med AVI-film på DVD+ menystærs. Dette er selvfølgelig etter litt encoding i Encore. Men kvalitetet ble ikke så mye dårligere. En må lære seg åssen en encoder i encore eller andre DVD program. For meg er det vanskelig å forklare over tekst. Jeg har feila og prøvd. Jeg har faktiskt greit å presse inn forskjellige videoer på en DVD som hadde en ltid på 11 timer tilsammen. Men dette var filmer uten så mye stærs på seg og kvaliteten sank noe, men ikke mye. Nå er det ikke timer en ska se på, men plass en film tar og deretter enkoder du riktig i encore. En bryllup jeg encoda i encore, som var på 3-4timer, tok litt tid, så smøre seg litt med tålmodighet.

Så får du velge om du vil encode i Premiere eller encore. Jeg har alltid tatt ut i AVI(for å ha videoen på datan) og encoda i encore.

Håper dere ikke ble forvirra nå. Det er mange poster her på forumet som handler om å convertere AVI til DVD-plate igjenom encore. Så søk og les.
    Går bachelor i flerkameraproduksjon-teknikk, Høgskolen i Lillehammer.

Hjemmeside: http://ostbymedia.no/

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Ski
    Svar
    177

Takk takk, regner med at den ferdige filen kommer til å bli på ca 45gb eller noe sånt. Også får jeg bare se hva jeg kan gjøre med komprimeringen i Encore, har man manuelle instillinger der?
    www.kumlokk.no
    Film- og videoproduksjon

Lieutenant
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Trondheim
    Svar
    120

Mario:
    Det var godt og vite, da skal jeg gjøre det nestegang jeg skal filme en forestilling els.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •