Vis meningsmålingsresultat: Hva bør eg velge?

Velgere
9. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • Pinnacle studio 10

1 11.11%
  • Pinnacle liquid 6.0

8 88.89%
Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 24
    Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    538

Standard Studio 10 eller Liquid 6.0?

Eg har planer om å oppgradere redigringsprogrammet mitt, Studio 9.3 plus. Eg har to alternativer.

1. Oppgradere til det splitter nye pinnacle studio 10. Koster 900kr (tror eg)

2. Oppgradere til pinnacle liquid 6.0. Koster 1700kr.

Eg lurer på hvilke effekter som er på liquid, og om effekter eg har kjøpt til studio følger med. Er det noen som har erfaring fra liquid og kan fortelle meg litt om hvordan det er?

Eg takker for all hjelp
    Pettersen

Fotobloggen min[/url]
    Pettersen Produksjonar[/url]

Captain
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Geilo
    Svar
    741

Helt klart Liquid! ingen over, ingen ved siden!
    ww.ustedalen.com

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Veldig enig med ustedalen! Brukte Liquid en god stund selv, og jeg må si at det er verdt de ekstra kronene i forhold til Studio. Anbefaler deg å prøve Liquid, særlig siden du tydeligvs har brukt Studio nå tidligere. Overgangen er ikke så stor, du kommer fort inn i det. Det er et steg videre i forhold til Studio, og hvem vil vel ikke ta et slikt steg? :wink:
    Du føler deg mer proff og får et mer proft resultat med Liquid.
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Svar
    696

Hør på ustedalen han har peiling på pinnacle

Captain
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Geilo
    Svar
    741

Men helt seriøst, velg Liquid Edition hvis du har sjangsen!

Skrev dette på Incanus sin videoredigerings FAQ:
    Pinnacle Liquid Edition er det stikk motsatte fra sin lillebror. (Studio)
    Dette er et stabilt program, med mange fine finneser.
    Skal du ha de samme mulighetene med Adobe sine programmer må du sannsynlig vis ha både Adobe Premiere og Adobe After Effects.

Dette fantastiske programet har store avanserte effekter, HD støtte, støtte for Multicam Editing.
    I tillegg tilbyr Pinnacle Liquid Edition et utrolig antall sanntids SD &; HD effekter for å støtte. Opp til 10 strømmer sanntidseffekter inkludert 2D, ekte 3D fargekorrigering og chroma/luma key effekter bare for å nevne noen.

Det er ganske enkelt og lære programmet, fordi det ligger en del opplæringsvideoer på nett! Men det kan virke skremmende i starten.
    Det eneste som er negativt med dette programmet er at det krever enormt mye resurser, så uten en kraftig pc, vil du ikke komme særlig langt.

Jeg vil si at dette er det programmet jeg har prøvd som gir mest ut av pengene. Absolutt å anbefale.

Derimot så har mine erfaringer med Studio serien ikke vært så veldig mye å skryte av!
    ww.ustedalen.com

Cadet 1
    Medlem siden
    Oct 2005
    Svar
    2

Jeg står foran samme oppgraderings-valg. Men jeg har følgende problemstilling : Jeg ønsker å lage effekten "trace route", dvs at jeg har et kart som bakgrunn og på kartet er det en slange/strek som viser veien jeg har gått/kjørt/reist og som vokser fra startpunkt til sluttpunkt.
    Dette har jeg prøvd i Studio 9 Plus, men synes det er vanskelig.
    Er det enkelt å få det til i Liquid ?
    an sætnan

Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    538

Viss du lager en overlay text som dekker alt, og deler det opp for hver ramme(du må zoome helt inn eller bruke hotkeys. x= en ramme frem og Insert= del opp), eventuelt grovere for jo lengre scenen skal være. Viss du då velger hvert bilde/ramme og ligger inn et rektangel (dette verktøyet ligger helt nederst) for hvert bilde. Dette tar litt tid, men vil se bra ut viss du bruker nok tid.
    Pettersen

Fotobloggen min[/url]

Cadet 1
    Medlem siden
    Oct 2005
    Svar
    2

Det er dette jeg mener med at det ikke er spesielt enkelt .....

Jeg savner et produkt som er så enkelt som dette :

1) kopier inn et kart som bakgrunn
    2) tegn med et tegneverktøy (tool) streken fra startpunkt til sluttpunkt
    3) velg hvor lang tid det skal ta for streken å "vokse" fra startpunkt til sluttpunkt

Så enkelt burde det være .... det kan da ikke være så vanskelig å lage noe slikt ??? Det er jo tross alt snart 40 år siden "one small step for man ...."
    an sætnan

Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    538

Sitat Opprinnelig postet av setnan
    Det er dette jeg mener med at det ikke er spesielt enkelt .....

Jeg savner et produkt som er så enkelt som dette :

1) kopier inn et kart som bakgrunn
    2) tegn med et tegneverktøy (tool) streken fra startpunkt til sluttpunkt
    3) velg hvor lang tid det skal ta for streken å "vokse" fra startpunkt til sluttpunkt

Så enkelt burde det være .... det kan da ikke være så vanskelig å lage noe slikt ??? Det er jo tross alt snart 40 år siden "one small step for man ...."
    Hehe. Skjønner hva du mener. Det kan være litt tungvindt med pinnacle, ja.
    Pettersen

Fotobloggen min[/url]

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Vet det kan gjøres enkelt i After Effects. Men jeg gjorde noe liknende i Liquid til et skoleprosjekt en gang, dog med bare en rett strek :wink: det var i hvertfall enkelt, men sikkert litt mer tidkrevende med en "ikke-rett" strek. Liquid har vel heller ingen spesielle tools som man kan tegne direkte på et kart med, så vidt jeg husker :?
    Mitt tips er å gå for et program som er laget for å få til slike effekter, et effekt-program.

Når jeg tenker meg om, det kan vel faktisk også gå an med Photoshop og Liquid, men da igjen; tungvindt.
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Side 1 av 3 123 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •