Høyreklikk, eller epleklikk eller hva faen det blir for noe på Mac, på klippet du vil forandre i tidslinja, så får du opp en meny hvor du kan bestemme farten.
hello igjen
jeg har lett og lett, men er det noen som kan fortelle meg hvor jeg finner innstillinger for tid i final cut? så jeg kan sette ting i slow motion og kjapp film og hele pakka?
klemmer fra to kjekke gutter
Høyreklikk, eller epleklikk eller hva faen det blir for noe på Mac, på klippet du vil forandre i tidslinja, så får du opp en meny hvor du kan bestemme farten.
Høyreklikk på klippet og velg Speed. Her kan du velge i tidskode eller prosent hvor lenge klippet skal vare.
hmm nå kommer det ikke opp noe speed sak når jeg trykker på høyreklikk, kanskje fordi jeg har express jeg vet ikke. men det var et lat spørsmål, kom på at jeg hadde en brukermanualops:
Jeg fant ut at når jeg trykker "modify" får jeg fikset farten, men får ikke key-framet den, noen som vet hvordan jeg får gjort det? :P
Dobbelklikk på klippet, så kommer den opp i kildemonitoren. Derfra skal du (i alle fall i FCP) ha mulighet til å keyframe i vildens sky. Forutsatt at det er VIDEO da.
RTFM!!![]()
Slow-motion er faktisk noe av det eneste som er meget dårlig i Final Cut. Der er premiere 3.0 mye bedre med sin "time remap" hentet fra After Effects.
Anbefaler RE:Vision Effects : Twixtor til å lage slowmotion i FCP. Eller enda bedre; Åpne klippet i Motion (Send to Motion project) og bruk slow motion med _optical flow_.
yvind Stokkan, oyvind.stokkan@gmail.com
http://www.oyvindstokkan.no/[/URL]
OBS OBS! Optical flow krever at du har tid.. Masse tid..
Bokmerker