Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: TOD. filer

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Oct 2007
    Svar
    173

Standard TOD. filer

Har fått noen filer som er filmet i HDV 1080i 50. Når jeg tar de inn på dataen er det .TOD filer. Hvordan skal jeg få redigert i FCP med disse? Ser ikke ut som quicktime heller vil spille de.

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Standard TOD. filer

Høres ut som nok et ekkelt HDV-HDD filformat. Hvordan fikk du i det hele tatt filene inn på dataen? Bare via DVD eller annen hard disk? Regner med du har kameraet fra linken nedenfor(Amazon), og at du derfor må enten redigere i programmet som fulgte med kameraet, eller omkonvertere i det programmet til et format du kan redigere. Kanskje du finner svar på denne linken: http://discussions.apple.com/message...sageID=6377718

[ame]http://www.amazon.com/JVC-Definition-Camcorder-Optical-Stabilized/dp/B000MANFIC[/ame]
    (les over customer reviews)

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Nov 2007
    Sted
    Sandvika
    Svar
    186

Standard TOD. filer

TOD ja, det er noe herk JVC har kommet med.

Vi fikk det til, men vi måtte kjøpe en converterings program. alle de vi fant på nett funket bare i 5 min osv, så endte med å legge ut noen kr på det.

Huser ikke nå hva programmet het, men bare Google "convert *.TOD to AVI" så finner du litt av hvert.

Neste mulighet er hvis du har en opptaker med HDMI inn, så kobler du til camera på den og tar og i RT
    NPS Film &; Video
    www.npsfilm.com

*Sony - HVR-V1e - Solgt
    *Canon EOS 7D
    *SG Pro r3
    *Canon FD lenses. 24mm F2.8 - 35mm F2.0 - 50mm F1.2 - 85mm F1.2 - 70-200mm F4 - 300mm F5.6
    *RedRock Micro M2 Encore, RedRock MatteBox, FollowFocus, mm.
    *RedRock MicroRemote *SOON TO COME*
    *MacBook PRO 17" (4GB ram )
    *Final Cut Studio 2 &; Adobe Master CS4 *www.youtube.com/npsfilm

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •