Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 17
    Cadet 4
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Sandefjord og Buenos Aires
    Svar
    10

Standard Trøbbel med rendring i Vegas 6.0 !

Trøbbel med rendring i Vegas 6.0 !

Når jeg prøver å rendre (post) til MPG, kommer det bare errors, og det lot seg aldri gjøre.
    Når jeg rendrer (post) til AVI, blir billedkvaliteten latterlig redusert dårlig i forhold til slik det vises under redigering... mørkere, kornete osv..
    Er jo utrolig dersom man skal måtte ta høyde for under redigering at man må gjøre det lysere/skarpere enn tilsynelatende som resultat av rendring?

Noen som har litt mer kjennskap enn meg?
    På forhånd hjertelig!

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Arendal
    Svar
    41

Du må skjønne at det koster å være kar. Skjønst man kan jo spørre seg om rendring er nødvendig, dog jeg ville anbefalt å rendre efter man har eksportert filmen..
    hat's right cowboy, it's me!

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Rendre etter eksport? Hæ?

perdida:
    AVI kan vere mange ulike typar video, med ulik komprimeringsgrad, og som presterer ulikt på ulike bitrates. Om du rendrer/eksporterer til DV AVI skal du få eit bra resultat, men med store filer. Korn kan vere eit resultat av komprimeringa, men den skal no ikkje verte mørkare.

Kva skal du bruke videoen til (DVD, internett e.l.)?

Cadet 4
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Svar
    10

Må nesten stille meg i "Rendre etter eksport? Hæ?-rekken" her..
    Virker ikke for meg som det i det hele tatt er noe alternativ, men nå skal jeg fortsatt aldri ha påstått å ha noen universitetskompetanse på området..
    Forsøkte DV PAL, planen er i utgangspunktet å kunne brenne alt på DVD. Ble jo ørten store filer siden jeg bare fikk 4 gb pr, relativt irriterende spør du meg.
    Må da være mulig å kunne få alt i en fil, dvs hvordan lure erroren? =)

Atter på forhånd hjertelig!

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Om problemet kun er at du ikkje kan ha større filer enn 4GB, konverter harddisken til NTFS, korleis kan du lese t.d. her. Du har nemleg mest sannsynleg filsystemet FAT32, som har ei maksgrense på 4GB når det gjeld filstorleik, og det tilsvarer rundt 18min i DV AVI.

Eller so kan du jo eksportere rett til ei DVD-klar MPEG2-fil. Med mindre det er ein veldig lang film, vil den ikkje verte over 4GB.

Cadet 4
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Svar
    10

Men ja! Makan til luguber kvalitet har jeg ikke sett siden Filmavisen, gitt.
    Må da være mulig å få til bedre enn som så?

Cadet 4
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Svar
    10

Hm.. i tilfelle mpeg2; hvilken template ville du anbefale?
    Prøvde dvdpal tidligere, og da kom den uforklarlige erroren som programmet virket like uforstående til som meg, hehe.
    La filene på en ekstern disk som sant nok har fat32 i motsetning til min harddisk som har ntfs, så der har du virkelig et poeng!
    Men dersom du har noen supertriks for å unngå konvertering og styr, hadde det vært konge. Ved forrige forsøk på å rendre til mpeg2/dvdpal kom altså erroren på ca 50%.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Arendal
    Svar
    41

Dere er jo helt uvitendene. Har dere aldri rendret etter eksport?
    Tilbake på 60-tallet når jeg var på vei oppover i bransjen, så var det intet som het redigering på datamaskin. Da redigerte man fysisk; og følgelig også rendret etter eksport. Men til saken, da jeg så ordet Vegas trodde jeg dere siktet til den berømte "Vegas saksen" som var meget populær blant klippere på 60-tallet - jeg må bare beklage misforståelsen, men jeg er dog ikke villig til å beklage deres uvitenhet om filmhistorie.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Svar
    236

Sitat Opprinnelig postet av Magnus
    Dere er jo helt uvitendene. Har dere aldri rendret etter eksport?
    Tilbake på 60-tallet når jeg var på vei oppover i bransjen, så var det intet som het redigering på datamaskin. Da redigerte man fysisk; og følgelig også rendret etter eksport. Men til saken, da jeg så ordet Vegas trodde jeg dere siktet til den berømte "Vegas saksen" som var meget populær blant klippere på 60-tallet - jeg må bare beklage misforståelsen, men jeg er dog ikke villig til å beklage deres uvitenhet om filmhistorie.
    Huh.. nå ble jeg litt nyskjerrig her.. Rendre etter eksport.. Kan du forklare det litt nærmere.. ? Del litt info om det da ..
    url=http://www.signaturdesign.org]AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz 2GB RAM GeForce 7900GT 256MB[/url]

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Arendal
    Svar
    41

Del litt info om det da ..
    Da man redigerte film fysisk, var det ikke noen datamaskin å eksportere fra. Derfor satt man en person til å "rendre" (se gjennom) filmen etter feil. Dette vet jeg siden jeg i mine første år i bransjen selv ble satt til å gjøre just dette, et forbannet - unnskyld utrykket - "negerarbeid".

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •