movie maker..... dem har faktisk noen bra overganger!
Premiere har veldig få overganger!
Jeg trenger derfor et program eller noe som gir meg det jeg vil ha, et litt større og bedre utvalg.
Noen forslag?
movie maker..... dem har faktisk noen bra overganger!
he meaning of justice can change from one day to the next.
A professional solider never brings justice into the battle.
So long as we remain loyal to our side, soliders like us need nothing to belive in.
Jeg ser ikke nødvendigheten for en haug med overganger, jeg bruker aldri noe annet enn standard dissolve og fade to black (med mindre jeg lager en meget harry film med meninga da). I tilfelle så kan du jo prøve ut Hollywood FX, der finner du masse (ubrukelige etter min mening) overganger.
"Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
- Frank Capria
Harry'e overganger er best i produksjonen av moro-filmer og parodier.
Jeg må innrømme at jeg ikke ser meningen med sånt i andre filmer og dokumentarer.
P.S. Jeg vet Star Wars hadde slike overganger som gikk enten vertikalt, horisontalt eller diagonalt, men det er vel et spesielt tilfelle.
e're all living in America
Syns ikke Hollywood FX er noe særlig bra.
Canopus Trasition FX er også et alternativ (nå vet jeg ikke hvordan jeg legger effektene på premiere, og jeg vet ikke om jeg kan si det er noe proft, men... .
Vegas har jo mange transitions, men jeg bruker ikke det.
Jeg vil si at både Avid Xpress Pro og Final Cut har greit med overganger. Trenger man mer fancy en det så blir det somregel harry :wink: .
hy pay a dollar for a bookmark? Why not use the dollar for a bookmark? - Steven Spielberg
Greit, jeg gir meg med effekter. Premiere får vell bare ha "nok" overganger.
Seriøst. De eneste overgangene du trenger er hardcut og dissolve. Sistnevnte bør ikke brukes ofte. Et greit ordtak; "If you can't solve it - dissolve it". :roll:
Ellers er det èn film jeg vet om som funker bra med blinds og diverse, og det er SHAFT, den innspillingen med Samuel L. Jackson. Der gjør det seg med litt annerledes overganger.
OK, men jeg har GenArts Sapphire og premiere så da går det vell greit. :wink:
Bruker vell så og si aldri effekter, men i Vegas er det mange.. Det passer somregel aldri, og hvis det gjør så er det i parodier som ble nevnt tidligere.. Effekter kan du få i programmet Wax.. Tror kansje det heter Wax Inworker eller noe nå..
lltid tilgjengelig på www.steffenmedia.no =D
Bokmerker