Viser resultater 1 til 6 av 6
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jul 2004
    Svar
    213

Standard Transparent bakgrunn fra AE til Avid

Sikkert et dumt spørsmål, men kan jeg eksportere ut noe med transparent bakgrunn fra After Eftects inn til Avid? (isåfall hvordan :?)
    eller må bakgrunnen settes på bakgrunnen inne i AF?

jeg har litt dårlig tid :lol:
    Anette

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Hvis du rendrer ut til QuickTime med TGA som har RGB+Alpha vil det gå greit. Evt. PNG eller i verste fall en TGA bildesekvens med Alpha.

Rent tidsmessig er det kjappere å legge bakgrunnen i After Effects - da har du kun et ledd med rendering fra AE, og du kan smekke det rett over i Avid uten å måtte rendre på nytt, om du bruker samme format og codec vel og merke.

Lykke til!

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jul 2004
    Svar
    213

takk for svar!

jeg prøvde allerede å Lagre i PNG, og fikk opp tusenvis med bilder med nøkler på i Avid- de kommer ikke akkurat opp på tidslinja som det jeg skulle hatt- skjønner meg ikke spesielt mye på alpha channels jeg :?

Er det noe feil med eksporteringa, eller hvordan får jeg det til å se normalt ut i avid?

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jul 2004
    Svar
    213

Når jeg har keyet bort alt rund, og jeg bare vil beholde et objekt i bildet.. så lurer jeg veldig på, hvorfor det bare er dette objektet som blir gjennomsiktig :P hmm...

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Jeg ble nødt til å stikke en tur for NRK - beklager seint svar..

Når du bruker alphakanaler, trenger du ikke å bruke nøkling/keying - fordi alphakanalen forteller hvilke områder som er helt gjennomsiktige, delvis gjennomsiktige, eller helt synlige, i et sort/hvitt spekter - alt som er grått er delvis gjennomsiktig, alt hvitt er synlig, og sort er gjennomsiktig.

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Sitat Opprinnelig postet av OlaHaldor
    Rent tidsmessig er det kjappere å legge bakgrunnen i After Effects - da har du kun et ledd med rendering fra AE, og du kan smekke det rett over i Avid uten å måtte rendre på nytt, om du bruker samme format og codec vel og merke.
    Ville heller sagt det er omvendt, du lager feks. grafikk i AE, eksporterer med alpha kanal og henter inn i Avid. Da står du fritt til å leke rundt med grafikken og rendre ferdig i Avid, evnt bruke grafikk over flere elementer(som jeg gjør nå) uten å feks. måtte eksportere/rendre fram og tilbake mellom Avid og AE om man feks. fikk lyst å bruke noen andre bilder bak grafikken.

Menmen, kun en kjapp tanke fra meg som sitter å pusler med akkurat dette nå...dog grafikk med alpha + tunge Digital Filmtools filtre og Twixtor for slowmotion er en sikkelig høydare når det kommer til rendring....Render in /out og god natt!
    Men morro å se hvor mye man faktisk kan gjøre med enkel dv fra ett gs 500 kamera 8)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •