Viser resultater 1 til 6 av 6
    Cadet 1
    Medlem siden
    Jan 2006
    Svar
    2

Standard Transparent flash til avi

Hei!

Jeg driver med et (kanskje litt for ambisiøst) musikkvideoprosjekt som jeg har noe hastverk med å fullføre. Det som er problemet er at jeg skal ha en hånd som kommer opp av et blad (ala musikkvideoen til take on med med aha). Denne animasjonen er laget i Flash MX. Jeg har laget en del hjemmesider og andre animasjoner i Flash, men jeg klarer ikke å få avi-filen til å bli transparent.

Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg konverterer slik at bakgrunnen blir transparent, eventuelt andre måter å gjøre det på.
    Programmene jeg har til rådighet er Adobe photoshop, Adobe streamline, Adobe premiere 1.5, Adobe illustrator og Macromedia Flash MX.

mvh
    Halvorsn

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Tror ikke avi er transparent... Men er ikke helt 100 % sikker...

Men det du kan gjøre er og eksportere til png filer og sette disse etter hverandre i redigeringen. For PNG er gjennomsiktig...
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Svar
    204

Jeg har heller aldri fått bakgrunnen i flash til å bli transparent når jeg konverterer til .avi eller .mov

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    146

Nei, AVI støtter nok ikke transparency/gjennomsiktlige bakgrunner. Jeg tror det HenrikSolberg foreslo er det enkleste: å eksportere i et bildeformat som støtter transparency og importere bildesekvensen i Premiere. Denne løsningen bruker jeg når jeg skal importere transparente animasjoner fra Maya f.eks. Vet ikke om flash støtter eksportering til bildesekvenser dog. Prøv isåfall png eller tiff sekvenser (jeg bruker sistnevnte, men det gir store bilder).

Edit: obs! kryss av for å bruke alphachannel hvis mulig.
    Certainty of death. Small chance of success. What are we waiting for?" -Gimli, son of Gloin

Cadet 1
    Medlem siden
    Jan 2006
    Svar
    2

Takk for tips! Jeg tror jeg forsøker det HenrikSolberg sa! Så er det bare å raska på

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

AVI kan ha støtte for alfakanalar/gjennsomsiktig bakgrunn, men om ein kan det via nokre av programma du har, veit eg ikkje. I After Effects kan ein velge å eksportere som ukomprimert AVI med alfakanal, men trur ikkje det går i PPro. Flash MX har eg ikkje peiling på...

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •