-
6th September 2008, 20:39
Lieutenant
TREGE menyer i DVD studio pro
Jeg er som kjent helt ny på DVD studio pro, men har nå omsider laget min første DVD med programmet.
Men når jeg spiller plata i DVD spilleren er menyene fryktelig treige. Det tar 1-2 sekunder ifra jeg trykker med fjernkontrollen til ikonet flytter seg på skjermen. Og det er ikke slik på plater jeg tidligere har laget med adobe encore.
Jeg har brukt "layered menu", og gjort grafikken i photoshop.
Noen som har tips eller inputs her ?
-
6th September 2008, 22:14
Sv: TREGE menyer i DVD studio pro
Jeg har aldri opplevd dette, og er for meg et ukjent fenomen. Har du spurt på Apples Support-forum for DVD Studio Pro? Er verdt et forsøk.
-
7th September 2008, 07:21
-
7th September 2008, 15:29
Jeg har ærlig talt aldri brukt layered menu, fordi jeg klarer meg helt kanonfint med vanlige menyer og et overlay for knappene.
Hva er det som er ekstraordinært med det du gjør siden du har brukt layered menu? Kan det gjøres ved bruk av vanlig meny også?
-
7th September 2008, 16:30
Lieutenant
Har nå laget menyene om til overlay og nå fungerer det fint.
Er forsåvidt ikke noe ekstraordinært, bare jeg som brukte feil teknikk. Effekten jeg ville ha var at teksten var "liten" når knappen ikke var valgt, og at teksten ble større når man valgte knappen. Akuratt det får man vel desverre ikke til med overlay siden den "lille teksten" vil ligge bak den store. Men det er ikke noe absolutt must å ha det slik, så jeg endret det slik at valget man gjør bare er understreket (og at teksten er stor uansett om knappen er valgt eller ei).
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker