Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 12
    Lieutenant
    Medlem siden
    Jun 2007
    Svar
    79

Standard Trenger brå hjelp med Pinnacle brenning!

Jeg har brukt over 12 timer nå på å prøve å få brent mitt nyeste prosjekt på dvd. Og jeg må legge til at jeg nå begynner å få forferdelig til hodepine av grusomme iritasjoner...

Programmet jeg bruker er Pinnacle Studio 11, plus. Og det er aller første gangen jeg skal til å brenne en dvd med det programmet, før brukte jeg version 10.

Filmen min er ferdig, siste endring på filmen er lagret og jeg skal til å brenne den på dvd. Men det går ikke, ser ut som om Pinnacle ikke finner dvdene enda jeg har satt dem inn i pcen for noen minutter siden.

Slik ser innstillingstavla ut når jeg skal sjekke innstillingene for brenning av dvd: http://oppdalmm.webs.com/dritt.jpg

Beklager at det er skurrete kvalitet på bildet. Men som dere kanskje kan se er i tilegg muligheten for å hake av for "Brenn direkte til disc" i stede for "Lag disc-materialet uten å brenne det" borte. Og jeg vil ikke lage noe disc-material uten å brenne, jeg vil brenne direkte til disc.

Men jeg prøvde likevel å teste hva som skjedde om jeg brukte den "Lag disc-mat uten å brenne" siden det er det eneste som lar seg hake av (går ikke en gang å fjerne haken). Så trykte jeg på "Ok" og deretter på den grønne "Lag disc" knappen.
    Ja, det var jo spennende, ingen ting skjer, jeg trykker på knappen en gang til i tilfelle jeg kanskje bommet i sta, men nei.... Ingen ting skjer...

Jeg har også prøvd å reinnstalere programet forså å innstalere det på nytt siden det var mulig at jeg gjorde noe feil da jeg innstalerte programet første gang, men nei. Det hjalp apsolutt ingenting.

Har alt testet ut om brenneren i det hele tatt funker med Nero, og ja den funker. Det er bare Pinnacle som ikke gidder å finne den...
    Jeg kan jo altså velge å brenne filmen av med Nero i stede, det er bare det at da får jeg ikke den perfekte menyen jeg kunne fått med Pinnacle 11, noe som betyr veldig mye for meg!

Dette har jeg aldri opplevd med version 10....

Please, svar fort, og jeg vil helst ikke velge å lage filmen i Nero selv om det funker. Jeg vil bruke Pinnacle 11, som foreløpig ikke finner dvden som sagt... Og jeg vil heller ikke gå tilbake til 10ern siden jeg er så knallfornøyd med 11erns oppdateringer og slik, det er jo bare det drittproblemet med at jeg foreløpig ikke får 11ern til å brenne dvden, men det må da kunne la seg ordnes på noen måter?

Beklager om jeg skriver litt utydelig og rotete av meg... Prøver så godt jeg kan å skrive mest mulig forståelig, men...
    vh
    Andreas Flatås Storli

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørumsand
    Svar
    636

Er dette piratkopiert versjon?
    I såfall kan det være grunnen.

Ellers er Pinnacle full av bugs.
    Laks

Lieutenant
    Medlem siden
    Jun 2007
    Svar
    79

Sitat Opprinnelig postet av StianSvendsen
    Er dette piratkopiert versjon?
    I såfall kan det være grunnen.

Ellers er Pinnacle full av bugs.
    Niks, dette er ikke noe piratkopiert versjon. At Pinnacle er fult av bugs vet jeg, men det må da finnes en mulighet for å brenne dvd med programmet for det?
    vh
    Andreas Flatås Storli

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørumsand
    Svar
    636

Mener å huske at jeg hadde det samme problemet da jeg brukte studio 9 for noen år siden.

Men husker ikke helt hvordan jeg løste det.
    Jeg skal sjekke litt ut.
    Laks

Commander Andyax sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Svar
    300

På det bildet ditt.... Prøvd å endre instillingene for så å trykk "lag disk" på nytt? Kanskje det er noen av instillingene som er feil. For eksempel det med progressivt. De DVDene du bruker; Er det - eller +? Sikker på at pcen din støtter det formatet du bruker?

Lieutenant
    Medlem siden
    Jun 2007
    Svar
    79

Sitat Opprinnelig postet av Andyax
    På det bildet ditt.... Prøvd å endre instillingene for så å trykk "lag disk" på nytt? Kanskje det er noen av instillingene som er feil. For eksempel det med progressivt. De DVDene du bruker; Er det - eller +? Sikker på at pcen din støtter det formatet du bruker?
    Jeg bruker DVD-R som er fra "Sony".

"Sony" har i Oppdal to DVD-R-plater, en av de er helt hvit på toppet for at vi skal kunne printe på desig mens den andre DVD-R er litt anderledes på toppen av plata. Jeg har den DVD-R plata som er hvit for at vi skal kunne printe på design....

Er det lurere med +plater?
    vh
    Andreas Flatås Storli

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Hei, nabobygding!

Har du prøvd å IKKE bruke funksjonen for å brenne direkte til disc?

Har du markert "omkod hele filmen" og prøvd å brenne derfra?

Lieutenant
    Medlem siden
    Jun 2007
    Svar
    79

Sitat Opprinnelig postet av OlaHaldor
    Hei, nabobygding!

Har du prøvd å IKKE bruke funksjonen for å brenne direkte til disc?

Har du markert "omkod hele filmen" og prøvd å brenne derfra?
    Du mener om jeg har forsøkt å markere "omkod hele filmen" forså å brenne på "Lag disc-materialet uten å brenne det"?

I såfall er svaret nei, for jeg vil ikke at den skal lage disc material uten å brenne, jeg vil kun at den skal brenne direkte til discen.
    vh
    Andreas Flatås Storli

Lieutenant
    Medlem siden
    Jun 2007
    Svar
    79

OlaHaldor: Nå har jeg prøvd det du snakka om, men uten hell.

Forresten noe som gjorde saken enda rarere. Jeg tenkte at siden Pinnacle 10 funker så innstalerer jeg det på pcen og brenner prosjektet over på dvd i stede med det. Men nå har 10ern plutselig fått samme problem som 11ern, jeg har brent 26 dvder i mitt liv og jeg har aldri før opplevd dette her. :O HJELP!!!
    vh
    Andreas Flatås Storli

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Poenget med å ikke velge "brenn direkte til disc" var jo at det kanskje er nettopp der problemet ligger?.. Så kan du bruke Nero til å brenne i etterkant.

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •