Viser resultater 1 til 5 av 5
    Cadet 1
    Medlem siden
    Sep 2005
    Svar
    2

Standard "ubrukelige" effekter i premiere pro?

Hallo!

Jeg har et lite spørsmål ang. endel effekter i premiere. Jeg kommer ikke på en bestemt effekt akkurat nå, men jeg håper dere forstår allikevel:
    Når jeg legger på denne effekten begynner filmen å hakke noe forferdelig, slik at jeg bare må fjerne effekten igjen.
    Det jeg lurer på er om bildet hakker også når filmen er ferdig og vises på en tv? Jeg ser at dette er fryktelig dårlig formulert, så dere må bare spørre hvis dere ikke skjønner hva jeg mener!
    På forhånd takk!

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Svar
    696

Høres ut som noe som skjer før du har rendret det,

HAR du rendret det? trykk enter for å rendre

Commodore
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Bekkelaget
    Svar
    831

HUsker jeg gjorde samme feilen når jg var helt ny i det programmet
    is jeg hadde vært deg, så hadde jeg DR*** meg

Cadet 1
    Medlem siden
    Sep 2005
    Svar
    2

ops: nei, jeg har nok ikke rendret det...
    et VELDI dumt spørsmål: hva er rendring..? hva er poenget med det?

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Når du legg på ein effekt, gjer det store endringar med biletet. For å kunne vise filmen skikkeleg (eller lagre den), må programmet "rekne ut" alle endringane, for kvar enkelt pixel i kvar enkelt frame. Rendring er denne utrekninga. Kor lang tid det tek, kjem an på kva effektar ein har lagt til, nokre krev lengre rendretid enn andre.

For å rendre, trykk Enter, når tidslinje-vindauget er valgt/aktivt, eventuelt gå til Sequence-menyen, og velg Render Work Area.

Premiere Pro kan til ein viss grad forhåndsvise ein del effektar utan rendring. Men kor store endringar det kan vise utan rendring kjem an på PCen. Til kraftigare PC, til meir kan den vise utan hakking.

Ein heilt enkel effekt (eller overgang då), som overtoning (heiter Cross Dissolve i PPro), vil nok dei fleste av dagens maskiner klare å vise utan problem.

Eit lite tips for å gjere førehandsvisningar lettare for maskina: Høgreklikk i monitorvindauget, gå til Display Quality i menyen som kjem fram og velg Draft. Dette set ned kvaliteten på visninga i monitoren, og gjer det lettare for maskina å vise video (eventuelt m/effektar).

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •