Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 12
    Cadet 1
    Medlem siden
    Nov 2006
    Svar
    3

Standard VEGAS 7. Jeg har en del spørsmål

Jeg håper det er mulig å få svar på noen enkle spørsmål vedrørende Vegas 7, det gjelder redigering av musikk og video:

Musikk\ Lyd: Hvordan kan man gjøre slik at man justerer kun volumet på et klipp? Jeg opplever stadig vekk at når jeg tukler med volumet, så tukler jeg med volumet av hele tidslinja! Hvordan velger jeg lyden kun på et klipp? Det hjelper ikke å klikke på den, hele tidslinja blir dratt med da også.
    Er det mulig å justere lyden slik man kan i Pinnacle9? Der man kan dra og vrenge på lydnivået, som er oppgitt i linjekurver.

Video: Hvilke justeringer kan gi meg de beste og reneste slowmotion effektene via vegas? Jeg tar tiden på 0,500 , altså 50% av ekte fart, men det blir bittelitt hakkete, kan man forbedre det enda bedre?

Video: Hvor bra kvalitet kan filmer fra Vegas få? Jeg vil lage mp4 filmer, men jeg får så blurete kvalitet at man ikke ser tydelig hva som skjer på skjermen, de minste bevegelsene.
    Jeg tar på Best quality, men det hjelper visst ikke mye, kan man forvente bedre kvalitet av å ta høyere oppløsning? Kan man gjøre det i det hele tatt? Hvordan og hvilke funksjoner er med på å forbedre kvaliteten betraktelig?

Jeg takker for deres hjelp, jeg håper jeg kan få svar på alt. :wink:

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2006
    Svar
    153

Jeg har kun brukt Vegas som et provosorisk program, og kan ikke si at jeg har så mye kunnskap med dette. Dette er det jeg vet:

Musikk\Lyd: Dette kan gjøres på 2 måter: Du har envelope metoden (insert -> Audio envelopes -> Volume) Her blir det lagt til en linje på audiotrack, og denne kan du justere så mye du vil.

Du har også metoden med kun lydklippet av det ordinære klippet ditt: Dette gjøres ved å dra gain opp/ ned. Gain-linjen ligger oppe på audioklippet (100%, altså øverst)

Video: Hva som er den beste justeringen for slow motion er jeg ikke sikker på. Her er det best å bare prøve seg frem til du finner det perfekte resultatet. Synd at ikke Vegas har samme effekt som AE (Time Strech)

Som sagt, så bruker ikke jeg Vegas selv,
    så det siste punktet er jeg rett og slett ikke sikker på (!)

Lykke til!
    he modern miracle of dynamic rounding, as its known...Ever since i just made up that term

Cadet 1
    Medlem siden
    Nov 2006
    Svar
    3

Takk, det hjalp

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Angåande eksporteringa til mp4, bruk Mainconcept sin, ikkje Sony sin, der var det fleire innstillingar. Trykk Custom, og under Video haker du av for Two-pass og Variable bitrate. Usikker på kva oppløysning som er best, men prøv med 384*288 om det er 4:3, 521*288 om det er 16:9. Pixel aspect ratio skal då vere 1,0. Frame rate bør vere 25 (PAL) eller kanskje 12,5.

Cadet 1
    Medlem siden
    Nov 2006
    Svar
    3

Takker, men det ble litt merkelig fordi jeg ikke kunne hake under Two-Pass og Variable bitrate, kun en av dem.

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Slik er det hjå meg (som har demoen av Vegas 7):

Ensign
    Medlem siden
    Nov 2006
    Svar
    30

jeg lurer på hvordan man kan bevege skriften rundt på skjermen i vegas..
    noen som vet det?

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Pan/Crop eller Track motion. Track motion virker på heile sporet, so Pan/Crop er kanskje betre. Høgreklikk på teksten i tidslinja og velg Video Event Pan/Crop. Legg til keyframes i den vetle tidslinja nederst, og set forskjellig posisjon ved forskjellige keyframes.

Redigert: Forresten, du treng ikkje bruke Pan/Crop. Høgreklikk --> Edit generated media (eller klikk på det vetle ikonet heilt til høgre i eventen) og sjå under fana Placement.

Ensign
    Medlem siden
    Nov 2006
    Svar
    30

takk takk. vet du(noen) hvordan f.eks på en måte at skriften er skrivet i bakgrunnen, slik at hvis d er et ansikt i forgrunen vil noe av skriften komme bak og d som ansikte ikke skygger for vill vises ? hvis du skjønner hva jeg mener

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2006
    Svar
    153

God mulig jeg har forstått deg feil, men svarer ut i fra hvordan jeg tolket spm ditt!

Greia er at videoklippet ditt legger seg i et eget track. (slik som i alle andre redigerings programer) Altså, text må være i klippet fra før. Du har rett og slett ikke mulighet til å legge text "bak" klippet i Vegas. I After Effects er ikke dette no problem, men langt verre i Vegas - om jeg husker riktig.
    he modern miracle of dynamic rounding, as its known...Ever since i just made up that term

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •