Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 12
    Lieutenant
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Arendal
    Svar
    105

Standard Video Copilot - Evolution

er det noen som har erfaring med evolution fra Video copilot???
    er det en måte å spille de av uten at after effects klikker hver gang? ser ut som de kjører på 1200*1000 els og 60 fps
    dette ser for hardt ut for PCen min...: amd 4800+ am2 2g ram og et 8600gt
    Jippy Kay Jay motherf***er

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Standard Sv: Video Copilot - Evolution

After effect skal da ikke krasje (jeg antar at "klikker" betyr at den fryser, og at det er nødvendig å drepe prosessen?) bare fordi du spiller av en fil. Iallefall ikke hvis de er i et helt greit format som ikke er komprimert til det ugjennkjennelige... Kan du forklare litt mer?
    Canon 550D, 18-55 IS, 30mm f/1.4, glidecam, Zoom H4n

Lieutenant
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Arendal
    Svar
    105

vel jeg kan skrive ned alle specka på en av de filene: 1400*757. 60fps og den er 60mb stor(10 sec)
    og jeg lurer på(after effects) om det går ann og gjøre de mindre elns. men alikavel få samme ressultat som her: http://www.videocopilot.net/products/evolution/

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Det er klart man kan gjøre dem mindre, men det blir jo bare å gå rundt det egentlige problemet. Pc-en din bør da kunne spille av disse? Jeg har ikke peiling på amd prosessorer, og bare utifra "amd 4800+ am2" klarer jeg ikke å finne ut hvilken prosessor du har. Hva er hastigheten på den? Og har du kanskje noe antivirus software som har bestemt seg for å kjøre en full scan?
    Du må nok forklare litt mer om hva som skjer når "after effects klikker hver gang" hvis jeg skal kunne hjelpe deg

Lieutenant
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Arendal
    Svar
    105

ok... denne gangen skal jeg gå gjennom det grundig.

PCen min har følgene speck:
    Prosessor: AMD 4800+ am2 DVS 2,5 ghz.
    Skjemkort: Nvidia Geforce 8600GT - 248mb DDR3
    Minne: 2gb
    Adobe After Effects CS3

Følgende skjer: Jeg importerer f.eks "Flourish 4" drar den bort til Time line, men med engang jeg drar den som viser tiden sakte bortover timelineen, klikker programmet etter et halvt sec.

Alt funker, men med en gang jeg prøver å sette inn en liten film så klikker det. men nå er jo de filene fra Evolution ganske store og harde å kjøre...

så spm er: går det ann å gjøre filene mindre men få et nokså bra kvalitet, og/eller gjøre de større etterpå

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Hm... Jeg tror ikke det er det at de er store som er problemet. Hadde vært verre om de hadde vært hardt komprimert. Som sagt: Ja, det går ann å konvertere filene til et annet format. Hvordan du gjør det lar jeg noen andre svare på (ettersom du ikke kan bruke AE). Men, det høres ut som om problemet ligger dypere enn som så... Får du noen feilmelding når det krasjer? Og hvilket format er filene lagret i?

Lieutenant
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Arendal
    Svar
    105

jeg vet åssen man bruker AE emn jeg heller ikke no proff. vel filmene er lagret i .mov og den bruker qiuck time\VLC til å spille de av

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Klippene er i QuickTime PNG RGB+A. Elementene er hvite i fargen.

Får du blåskjerm, eller tryner bare AE? Evt. kan du se noe detaljert informasjon? Kanskje det er henvist til en eller flere .dll filer?

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Jeg ser ingen grunn til at AE skal tryne pga Quicktime PNG. Kan det være noe problemer med minnet? Er ganske blank på dette området, men kanskje det kan hjelpe å endre innstillingene for minnebruken til AE? Jeg ser at du sitter med 2 GB minne og vista, og da er det ikke umulig at det er det som er problemet...

Lieutenant
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Arendal
    Svar
    105

har fått blåskjerm et par ganger... og AE "tryner" hele tiden. og nope ikke no detaljert info.

jo hehe det anbefales å ha 4gb ram på vista... men jeg synest ikke går noe dårligere en XP
    skal instalere vindows vista 7 i morra... den bruker ikke så mye ram OSV.

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •