Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 24
    Commander
    Medlem siden
    Aug 2009
    Sted
    Lørenskog
    Svar
    403

Question Video redigering på mac

Hei.. Jeg har nå begynt og filme litt, men ingen av de programmene jeg har brukt til og redigere funker for meg (de er: After effects, Premiere, FCE og imovie) Vet du om noe program som er lett i bruk, har ganske mange funskjoner (bl.a Tracking) Det må også kunne spille av lyden i programmet, man må kunne ta capture i programmet, (ikke måtte gå via et annet program)
    Jeg har noen kroner og bruke, så ikke ta det etter pris, men sorter gjerne etter pris..

Takk
    Dilorko

Commander
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Bergen
    Svar
    459

Standard

Sony Vegas er vel noe av det billigste du får. Aner ikke om det finnes til Mac, dog. Det tillater deg å høre lyden, legge på lyder, musikk, stemme, osv. Har aldri prøvd på direkte capture. Det virker som en Movie Maker-funksjon. Snakker du om opptak fra webcamera, her?

Jeg kjøpte det til jul, men har ikke laget noen skikkelige filmer som har tillatt meg å utforske programmet noe særlig. Holder meg for det meste til After Effects, men dette er litt slitsomt fordi du må rendre hele tiden for å spille av. Så nå blir det mest en kombinasjon av disse.

Uansett så er vel Avid en mulighet. Dyrt, om jeg husker riktig. Ikke vært borti dette selv. Ellers vet jeg ikke hva du kan bruke. Sony Vegas, om det finnes til Mac, er hvert fall et godt program jevnt over.

Alternativ #2: ansett en klipper

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Standard

Om du ikke liker noen av de du nevner er jeg neimen ikke sikker på hva jeg skal anbefale. Du får normalt ikke tracking rett i programvaren du klipper i, da må man inn i noe mer spesifisert som f.eks. After Effects, Shake eller Motion. Med mindre du har en vanvittig stor lommebok til å gi deg i kast med noe saftig programvare fra Autodesk, vil jeg anbefale deg en suite av programmer som gir deg det du trenger. Final Cut Studio har programvare for

- Capture, klipping og generelle effekter
    - Avansert etterarbeid av farger
    - Animasjon, compositing og deriblandt tracking
    - DVD authoring

Prisen ligger på omkring 12.000,- pluss/minus.

Commander
    Medlem siden
    Aug 2009
    Sted
    Lørenskog
    Svar
    403

Standard

SkeletonKey: Nei, jeg tenker ikke på webcam, men ta opp fra tape..

OlaHaldor: Tar ikke final cut studio 52 GB Plass??

Dilorko

Commander
    Medlem siden
    Aug 2009
    Sted
    Lørenskog
    Svar
    403

Standard

Jeg ser også litt på " Media 100 suite " Tror dere dette vil være bra??

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Standard

Om du velger å installere alle kildefiler (haugevis av lydeffekter, surround-bilbiotek, ferdige templates for bruk i DVD Studio Pro) vil det ta noen gig ja. Programvaren i seg selv veier ikke tyngre enn rundt 7-8GB. Du kan naturligvis selv velge hva du vil installere.

Ellers er det fint om du trykker REDIGER når du har noe å tilføye siden siste innlegg om det ikke er andre innlegg i mellom.
    Sist endret av OlaHaldor; 29th August 2009 kl 21:58

Commander
    Medlem siden
    Aug 2009
    Sted
    Lørenskog
    Svar
    403

Standard

Ok, når det bare tar 7-8 GB, så kanskje jeg vurderer det.. dette må jeg tenke på,, (vil jeg bruke så mye penger, eller vil jeg se på andre ting?)

Takk
    Dilorko

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Standard

Jeg er redd det strengt talt ikke er så mye annet å se på, når du setter sånne krav. En annen nevnte Avid f.eks.. Jeg er ikke kjent med prisen for Avid, men aner meg at prisen for klippeprogrammet alene er ganske drøy om du sammenligner med hva du får i Final Cut Studio.

Ta en titt på Apples webside for Final Cut Studio. Vil også gjøre deg oppmerksom på at After Effects IKKE er et program for klipping eller lydarbeide, slik som det kan virke som du har prøvd å bruke det som i åpningsinnlegget.

Commander
    Medlem siden
    Aug 2009
    Sted
    Lørenskog
    Svar
    403

Standard

Ja du har rett.. Får gå til PB (Pappa Banken) og si hvor mye jeg trenger et klippeprogram,, Ja går for Final Cut Studio..

Commander SimonKlovning sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Sted
    Skien
    Svar
    322

Standard

Lurt valg hvis du har penger nok, Dilorko. Skal skaffe meg FCP jeg også når det blir Mac på meg.

Men syns ikke du burde gi opp After Effects! Utrolig hva man kan få til i det programmet hvis du gidder å se en tutorial.
    Lykke til!
    Simon Klovning - 15 år gammel videograf.
    www.klovningfilms.com (under konstruksjon)

Side 1 av 3 123 SisteSiste

Lignende tråder

1. Pc til HDV redigering
    Av Sondre Garås i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 4
    Siste tråder: 24th September 2008, 21:02
  2. Pc til HD redigering?
    Av MJ i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 24
    Siste tråder: 20th June 2008, 20:29
  3. Video ut, under redigering i Premiere Pro 1.5
    Av Proximus i forumet Programvare
    Svar: 4
    Siste tråder: 13th November 2005, 22:58
  4. redigering
    Av ..Alex.. i forumet Programvare
    Svar: 26
    Siste tråder: 3rd February 2005, 20:56
  5. PC/PC involler som er bra for video redigering?
    Av Larsen i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 10
    Siste tråder: 25th January 2005, 17:48

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •