Viser resultater 1 til 3 av 3
    Ensign
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Trøndelag
    Svar
    24

Standard Voiceover i Premiere

Skal legge voiceover på deler av en film, og fant ut at det kunne gjøres i Premiere. Men ved innspilling av lyd, oppstår det bare noe forferdelig skurr (i selve lydfila, altså). Mulig det kan være at lydkortet og Premiere ikke er godt nok synkronisert eller noe sånt, men man kan jo ikke velge andre innstillinger under menyen for dette heller!

Noen som har peiling??

Ensign
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    O.C
    Svar
    39

Ah!

Har hatt dette problemet mange ganger selv..

Det er riktignok en god stund siden jeg jobbet med premiere, men jeg skal pørve å gi deg et tips.

Det som skjer er nemlig at lyden Peaker.. Jeg aner jaggø ikke hvorfor, men i all eldre premiere versjoner stiller lyden seg selv.

Det du må gjøre er å høyreklikke på lydfilen som ligger i timelinen, så velger du Audio Options -> Audio Gain.

Så må du bare prøve deg frem.. Prøv å trykk på Normalzie knappen, hvis dette ikke virker bør du bare dimme lyden helt til det ikke peaker.

Er ganske slitsom måte å gjøre dette på, men det fungerer ihvertfall!
    know everyday is supposed to be a gift, but why does it always have to be a pair of socks?

Ensign
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Trøndelag
    Svar
    24

Takk, dette løste problemet med skurringa.
    Men det er et annet problem og:

Sier man f. eks "hallo" i mikrofonen, blir lydfila slik: "hallo" "hallo" hallo",
    det blir et slags ekko, som gradvis forsvinner, og går over i svakt skurr.
    Det hjelper ikke å stille gain.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •