Hva skal du eksportere til da?
Har aldri klart å eksportere filmer fra Premiere Pro i Widescreen, men har aldri hatt helt behovet for det heller, så jeg har utsatt å spørre om det til nå. Har nå gjor om en film fra 4:3 til 16:9 og vil da eksportere den, men det blir jo f**n meg 4:3 uanset hva jeg gjør.
Kan noen si meg hvilke instillinger man skal ha Export Media Settings? Og ja, jeg har et widescreen prosjekt.
Hva skal du eksportere til da?
Er det mpeg du skal ha??
Gå på adobe media encoder og velg MPEG-2 DVD, da kan du velge 16:9.
Det er på denne måten jeg får filmene mine ut i widescreen.
man who casts no shadow has no soul.
Skal den på nett, bruk kvadratiske pixlar og ei oppløysing som tilsvarer 16*9 (t.d. 384*216) på kva no enn slags codec du bruker.
Glemte å nevne det. Vil ha den i DV AVI, da jeg skal fjerne alt råmaterialet og prosjekter med den, så jeg om jeg ønsker skal kunne brenne den på DVD.
Okay. Det skal jo bare være å velge DV avi med 16:9... Men grunnen til at det ikke blir 16:9 kan være det faktum at f.eks. windows media player, eller egentlig veldig mange avspillere generelt har problemer med å vise DV-avi i 16:9... Vises f.eks. råfilene som 16:9 i f.eks. windows media player?
Nei, det gjør de ikke. Da får jeg vel bare godta det som det er da, og eventuelt lagre en komprimert en også.
Takk for hjelpen!
Nei da var det som jeg tenkte... Hvis ikke råfilene vises som 16:9 i Windows Media så er det nok antagelig kun der feilen ligger... Da er nok filene dine riktig eksportert...
EDIT: Men det skal gå ann å fikse det altså... Jeg vet det er mulig i Windows Media Player 10. Mulig du må gå inn og endre noen innstillinger (i windows media player)...
Husker jeg hadde dette samme problemet når jeg benyttet PC og hadde klipp i 16:9....
Du bruker Mac du da eller? Hva slags maskin har du?Opprinnelig postet av HenrikSolberg
Mac ja... G4 Powerbook (bærebar)... Quicktime-player her har samme problemet som Windows Media... Klarer heller ikke å vise DV 16:9 klipp som 16:9... Må bruke VLC-player for å spille av råfiler f.eks....
Bokmerker