Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 12
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jul 2004
    Svar
    213

Standard Årets filmtalent- vinn et års filmstudium + frikort på kino

Jeg veit jeg reklamerer litt mye for noroff her.. men synes det her var en bra mulighet for de som er intessert.

Er du over 18 år kan du delta i konkuransen, og vinne et filmstudie av verdi 80 000 kr + et frikort på kino i et år!

Mer info finner du på: http://www.noroff.no/filmtalent06.pdf

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    146

Holy macaroni! Takk for tipset. Selv om jeg snart har en mastergrad i baklomma har jeg ikke peiling på hva jeg gjør til neste år så det her ville definitivt være et spennende alternativ. Spesielt ettersom jeg har prestert å få mastergraden uten å få spesielt mye praksis og erfaring med film- og TV-produksjon.. :roll:

Hmm.. lidenskap altså..
    Certainty of death. Small chance of success. What are we waiting for?" -Gimli, son of Gloin

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    392

Hvor får du mastergraden din fra?

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Bare meg som reagerer at Noroff vil ha videoen i 4:3 med letterboks? :?

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Litt merkelig det ja... Hvis f.eks. jeg skulle gjort dette ville jeg da levert i 16:9 og ikke noe letterbox-tull...
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    146

Sitat Opprinnelig postet av GeEzah
    Hvor får du mastergraden din fra?
    Nå er ikke dette så veldig topicrelatert akkurat, men jeg sitter for tiden i Gøteborg og skriver på min eksamensoppgave i studiet Entertainment Design &; Technology. Som jeg forøvrig har valgt å fokusere på musikkvideo, som om ikke topicrelatert er litt mer forumrelatert..

Men nok om meg! Lidenskap står på tapeten!
    Certainty of death. Small chance of success. What are we waiting for?" -Gimli, son of Gloin

Ensign
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Levanger, Nord - Trøndelag
    Svar
    22

Er personlig ikke interessert i å dra til Oslo eller Bergen, men hvis det er noen som har lyst på hjelp, må de bare si ifra (Manus, forproduksjon, etc)!

Jeg kan godt skrive under på en "hands-off" kontrakt, hvis ønskelig. hadde vært kult hvis noen hadde fått dette stipendet pga hjelp fra dette forumet
    o worries...

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    146

Takk for tilbudet GviA. Jeg har lyst til å levere et bidrag så jeg går og funderer litt på en lidenskap som ikke er altfor vanskelig å få gjennomført, men samtidig litt annerledes. Kom gjerne med forslag til lidenskap eller hvordan de kan illustreres på 3minutter.

Det som folk flest først tenker på når de hører lidenskap er vel relatert til kjærlighet. I alle fall om man nærmer seg voksen alder. Men man kan jo ha lidenskap for alt mulig, film, personer, bøker, frimerker, hunder, fallskjermhopping..

Jeg tenkte litt på å velge livet i seg selv som en lidenskap, at man elsker livet og ser gleden i de små tingene osv, men idéen jeg hadde ble litt vanskelig å illustrere på 3minutter. Får spare den til en annen gang tror jeg :roll:

Commander
    Medlem siden
    Oct 2005
    Sted
    Mosjøen, Nordland
    Svar
    448

Jeg tenkte litt på å velge livet i seg selv som en lidenskap, at man elsker livet og ser gleden i de små tingene osv, men idéen jeg hadde ble litt vanskelig å illustrere på 3minutter. Får spare den til en annen gang tror jeg...
    Hvorfor det? Ikke nødvendigvis!

Nå vet ikke jeg hva du hadde tenkt med filmen, eller handling osv. Men hva om du hadde gjordt det litt mer "ny kortfilm stil", hvis du skjønner. At du altså ikke har så mange dialoger, heller en fortellende stemme, kanskje fra hovedpersonen? Og at du forteller f.eks. hvordan han ser på verden, livet... whatever!

Da kunne du fått det forklart på 3min. Og personlig syns jeg det er en god måte å formiddle et budskap ved å ha en "fortellende stemme". Det gir noe med filmen, særlig hvis det er en kortfilm.

Bare en idè!

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jul 2004
    Svar
    213

Hva med en kunstfilm?
    Du trenger ikke nødvendigvis en historie for å få fram budskapet ditt. Forskellige visuelle intrykk rundt temaet kunne skikkert blitt ganske flott.
    Vi lagde 1 minuts kunstfilmer da jeg gikk film og TV. 3 minutter er faktisk ganske lenge! Tenkt på at det gjennom hele filmen skal være spennende å se på!

Jeg synes uansett noen burde prøve seg! :P film på noroff er GØY! (and I sound like a geek..!)

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •