Kanskje de samme folka? Solofondet har i alle fall mistet min respekt! 50.000 til Gåte lissom! Og nå har kanskje Amandus det samme, uten at jeg har noen dekning for å si det, ettersom jeg ikke har sett disse filmene!
nå er jeg temmelig irritert...
Ei jente i klassen min lagde en genial dokumentar på 5 minutter om pelsindustrien i norge/thailand, og den ble ikke nominert.
det er faktisk INGEN dokumentarer som er nominert.
Jeg sendte også inn Rød Rose, Resumo og Alfa Omega til amandus, ingen av de ble nominert, selv om jeg skulle ønske Rød Rose ble det.
EN film av noen i klassen vår ble nominert, og det som får meg til å stoppe opp er, den filmen suger møkk...
historien er grei nok, men den er dårlig på den tekniske siden, veldig dårlig.
Har de sett alle filmene som ble sendt inn til dem?
hva er det de ser etter egentlig?
æsjfaendritt....
det som egentlig irriterer meg er at Dokumentaren til jenta i klassen min ikke ble nominert, og drittfilmen til de andre ble det.
får nesten samme uproffe preget som solofondet.
Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no
Kanskje de samme folka? Solofondet har i alle fall mistet min respekt! 50.000 til Gåte lissom! Og nå har kanskje Amandus det samme, uten at jeg har noen dekning for å si det, ettersom jeg ikke har sett disse filmene!
ja, jeg skal vente til jeg har vært der og sett alle filmene før jeg sier no mer.
men det er ikke verdens undergang, jeg har fortsatt 2 amanduser jeg kan være med på før jeg er for gammel.
pluss at jeg er like stolt av filmene mine enda =)
Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no
Ble heller ikke nominert Kim. Noe som bekrefter at hele amandus regimet er korrupsjon og tøv :wink:
Men du har en sunn holdning! Selv er jeg dog ikke så altfor stolt av filmen jeg lagde til konkurransen..
amandus høres nå ut som noe sånt suckmytitsdry opplegg for meg
url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]
"Like eight bitches on a bitch-boat."
-Garry Newman.
Hei!
Jeg var på Amandus i fjor for første gang. Veldig fornøyd med selve showet, veldig fornøyd med alle kursene de tilbyr. Men selve festivalen, juryen og helepakka skuffet meg.
Amandus er en filmfestival tilrettelagt for unge mennesker, ja, kjempeflott! Men etter min mening har det blitt litt for mye "lekestue for skoleklasser." Ta årets liste med nominerte for eksempel...en hel skoleklasse står på nominert lista! Ta kursene som holdes på Lillehammer under festivalen for eksempel...hele skoleklasser sleppes inn på sammekurset, fyller opp alle plassene for andre mer seriøst interesserte. Og så har vi alle festene på kveldstid da, hvor det er meningen at filmskaperene skal stifte bekjentskap osv. Vi reiste 3 stykker fra videoklubben hvor jeg kommer fra, og hva møter vi...bare sammensveisede skoleklasser som henger i hvert sitt hjørne og drikker brus.
Jeg skjønner jo hvorfor det er sånn som det er. Amandus er en festival hvor en kan utfylle "drømmene sine" littigranne før en etter et par dager desverre må tilbake på landjorda. Amandus er en festival for unge mennesker som vil oppleve film.
Spør dere meg burde de trekke inn alt som var av akkrediteringskort og gi dem til de som virkelig er interessert. Slutte å "leke" filmfestival. Det at hele skoleklasser skal få "smake" hele festivalen er bare TULL!
Filmen som ble nominert i år for eksempel, burde kun de som var mest ansvarlig for produksjonen (regissør og produsent) stått på nominert lista.
Det er vel ikke akkurat slik i kjendisverdenen at hele filmcrewet blir nominert (og skal opp på scenen) når de mottar en Oscar? Trodde ikke det nei...
Når det gjelder juryen og utvelgelser, har jeg bare en personlig erfaring (fra i fjor) og det var det at juryen rett og slett ikke skjønte filmen vår.
Vi lagde en kortfilm hvor vi prøvde å fremstille togreiser som dop (altså en metafor). Denne filmen har vi vist land å strand, uten å først forklare hva den handler om, samtelige av publikum har skjønt det uten større problemer. Det eneste svaret vi fikk fra juryen på Lillehammer var at de påpekte at det var jo ikke Tog, men T-banen i Oslo vi hadde filmet. Da kan en jo begynne å lure?
For min del har jeg bare en ting å si- Kortfilmfestivalen i Grimstad - here we come!
Hehe. Glad for å høre at det er noen her som deler min mening! I Grimstad er da desverre konkurransen litt hardere :wink:
Sørgelig, trodde at Amandus var seriøst - glad for jeg ikke meldte meg på
Generelt forstår jeg meg ikke på kortfilmjuryer. De fleste vinnerne er "originale" snutter om hvor mye USA suger eller andre politiske korrekte temaer. Som oftest er jeg heller ikke imponert over den tekniske utførelsen. Handler ikke film om å fortelle en historie?
filmer på amandus er så inmari, blah, at det finnes en vinnner i salen er utrolig noen ganger, for alle filmene er så uten historie, liksom, en kar tar en pistol og skyter en annen kar også er det slutt liksom :wink: :?
url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]
"Like eight bitches on a bitch-boat."
-Garry Newman.
Bokmerker