Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 12

Tråd: Ego Trip

Ensign
    Medlem siden
    Aug 2003
    Sted
    Stavanger
    Svar
    32

Standard Ego Trip

Så var også vårt bidrag til årets Amandus konkurranse klart. Jeg (Håvard Hanasand) har jobbet som cinematographer/editor/vfx under dette prosjektet under navnet "Ego Trip" sammen med Abraham Paaske (Koim her på forumet), Daniel Svela, Marius Myrestrand &; Thomas Gundersen (sjekk rulletekst for rollefordeling).

Dette er første gangen vi deltar i Amandus konkurransen og har begitt oss ut på en del ukjent grunn under prosjektet. Vi har gjort det litt vanskelig for oss selv med å legge alle shotsene ute og ha mye replikk, noe som veldig lett kan føre til mistet troverdighet blant publikum. Jeg er ingen ekspert på lys-setting, særlig ikke utendørs, men vi har brukt strømaggregat for en del av shotsene i filmen for å unngå det vanlige dogme looket. Klippene har gjennomgått en del post hvor jeg har fargekodet dem for å tilpasse de forskjellige stemningene og settingene i filmen. Anyways, dette blir mye unødvendig prat, her er en link til filmen (VCD-MPG, 50mb 04:49sek)

http://home.no.net/webcrib/Egotrip/EgoTrip.mpg
    lt;FONT face=impact><U>-Hanasand</U></FONT>

Vice Admiral (moderator) mott sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Narvik
    Svar
    332

Standard Ego Trip

OMG: For en kameraføring farger og lys (kunne ikke ha blitt bedre )
    Dette er en av de bedre norske filmene jeg har sett (håper dere vinner )
    Og jeg visste ikke at man kunne ha 50 mb på start.no sin server.....hmm pussig trudde de bare kunne ha 30mb .
    Hvordan greide dere å få den smothe kameraføringen????
    Og når han fyren sprang og du ser han forfra, hva bruker dere til å føre kameraet med siden dere greier å holde kameraet så fint mot han.????
    Lyden var også veldig bra, brukte dere extern mikrofon?
    Og har du fått tilatelse til å bruke musikk fra Edgen??

Tom
    Tom er offline
    Fleet Admiral (Proprietor) Tom sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Sted
    Moss
    Svar
    492

Standard Ego Trip

Må bare si meg enig med Mott : Dette var imponerende...
    Håper du finner tid til å svare på noen av spørsmålene hans

Dette er nesten profft. 8)
    Administrator
    Norsk Amatørfilmforum

Ensign
    Medlem siden
    Aug 2003
    Sted
    Stavanger
    Svar
    32

Standard Ego Trip

Takk for veldig hyggelige kommentarer 8)

1.Om start.no: Det er en bug, de har ikke limit. Men har du 700megs der 1 dag eller 2 så sletter de accounten.

2. Kameraføringen er softwaresmoothet i 4 shots selvom de er helt greit stødige fra kameraet. Ellers gjelder det bare å ha litt vekt under kamera når det er håndholdt så blir det ganske stødig. Det klippet du nevner når vi springer er bare skutt med at jeg hadde et stativ festet under kamera som jeg holdt på.

3. Lyden er dubbet etterpå, alt ops:

4. Edgen (Justin R. Durban) er snill han, les på F.A.Q's så skriver han at alle har lov til å bruke musikken hans så lenge han krediteres og får link i rulleteksten. Sendte mail til han for en tid tilbake for sikkerthets skyld.

Hyggelig at du likte det! Har vært et blodslit å få ferdig

Commander
    Medlem siden
    Jul 2003
    Sted
    Moss
    Svar
    382

Standard Ego Trip

Dette.... var... helt utrolig bra, Hanasand.
    Gjennomført proft, bra scenevalg, god dialog, for ikke å snakke om kameraføringen.

Dette ga et utrolig inntrykk!

Gratulerer med et førsteklasses stykke film og lykke til i konkurransen!
    ill pipe for beer!

Commander
    Medlem siden
    Aug 2003
    Svar
    433

Standard Ego Trip

Mye vakker kameraføring her, ja. Det eneste jeg ikke var helt fornøyd med i filmen, var undertekstene. Noen fløt sammen med bakgrunnen og var nesten uleselige, noen stod der så kort tid at man ikke rakk å lese dem ferdig, og for øvrig var de i største laget. Men det var iallfall uvanlig få skrivefeil, faktisk fant jeg kun én ved første gjennomsyn, og det er sjeldent lite når dere nordmenn forsøker å skrive på engelsk. En annen sak er jo at engelske tekster er helt unødvendig på en film som skal delta i en norsk festival. Da hadde det vært mer hensiktsmessig med norske tekster (for hørselssvekkede og folk som har problemer med dialekten).

Lykke til med Amandus, hvor dere konkurrerer mot ikke mindre enn 308 andre filmer!

Commander
    Medlem siden
    Aug 2003
    Svar
    433

Standard Ego Trip

GRATULERER
    med nomineringen i kategorien drama!

Ensign
    Medlem siden
    Aug 2003
    Sted
    Stavanger
    Svar
    32

Standard Ego Trip

Hehe takk for det Rocambole 8)

Når det gjelder undertekstene er ikke filmen levert inn med disse men ble gjort i et übertempo av meg for å kunne poste den i et engelskspråklig forum og den tekstete versjonen erstattet den andre fordi jeg ikke akkurat har evig med plass på en start.no konto

Kyrre
    Guest

Standard Ego Trip

Siden forumet er sløvt i dag, og siden jeg er i den aggresive modusen, tenker jeg at det vil være forfriskende å slippe ut litt gammel irritasjon.

Min anmeldelse.

Dette må være tidenes mest oppskrytte film.

Jeg føler alle (unntaken Idelution) elsker denne filmen, av to grunner. At Hanasand har brukt Steadycam og finpusset med Steadymove i premiere, og at klippingen er i orden.

Regi derimot, er absolutt ikke noe å skryte over - men ingenting overgår manuset til denne filmen, tross vanvittig, umenneskelig uengasjert skuespill. Filmen er stappfull av klisjèr som kun en skremmende godhjerta svigermor kunne satt pris på (samt flesteparten av brukerne her). Dialogen er direkte pinlig.

Lyddesignet overbeviser meg heller ikke. Her lider filmen av tidvis dårlig dubbing og manglende lydeffekter.

Med andre ord, jeg likte ikke denne filmen her. Hanasand har gjort sin jobb fint - Men noen god film er dette ikke, etter undertegnedes mening. Hvor er fortellergleden?

... Jepp, det føltes ganske godt.

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Standard Ego Trip

Gidder noen sende meg denne filmen gjennom www.yousendit.com?

send til: tore_fagerheim@yahoo.no
    size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
    Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
    Indiesnap Matte Box
    Pass dykk for ord delings feil! [/size]

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •