Den så jo grei ut den. Av en eller annen grunn fikk jeg ikke noe lyd, men men. Brukte dere dolly i butikken? Og var det et forsøk på Vertigo-Effekten jeg så på slutten?
Keep up the good work!
I oktober i fjor vart klassen min med i ein skulefilmfestival, der vi fekk kurs i å lage film av den relativt ukjente regissøren Lars L. Marøy. Vi laga filmen "Om Mandariner og Kjærlighet", og på tirsdag blei den vist på konsertpaleet (Bergen kino), foran 18 andre klassar som og var med i konkurransen. TvNorge var der og filma heile begivenheten. Filmen vann 2 prisar, publikumsprisen og prisen for hederlig omtale (2. plass). Det var tre priser som blei delt ut, og vi stakk av med to av dei!I går viste dei vinnarfilmen på Bergen lokaltv utan og nevna oss (då var eg i dårlig humør, kan dykk tru), men idag viste dei den, mot alle odds.
Gå innpå www.bt.no/btv og trykk på torsdag 09.02. Den vises litt før midten av sendingen. Viss dykk trykkje på onsdag 08.02, kan dykk sjå vinnarfilmen som ligg omtrent 1/4 ut i sendingen.
Tilbakemeldinger mottas med takk (p.s, det var broren min som regisserte filmen. Eg var produsent og klippar, men i praksis også lydmann, lysmann og resten av det tekniske bortsett fra kameramann)
Det kjedelige var at omtrent midt i innspillinga fekk vi vårt ettertraktede DVX, men for å unngå kvalitetshopp måtte vi fortsette å bruke det gamle kameraet (Mv750i)
EDIT:
Her er plakaten:
![]()
Pettersen
Fotobloggen min[/url]
Pettersen Produksjonar[/url]
Den så jo grei ut den. Av en eller annen grunn fikk jeg ikke noe lyd, men men. Brukte dere dolly i butikken? Og var det et forsøk på Vertigo-Effekten jeg så på slutten?
Keep up the good work!
i]Endemi[/url]
24-7 Produksjoner[/url]
Det var ikkje dolly, men den legendariske 14$ steadycamen.
Ergerlig det med lyden, ettersom den spiller en stor rolle i filmen.
Det er vertigoeffekten på slutten der, ja.
Skulle gjerne lagt ut filmen på skikkelig vis, men som sagt blei den redigert på medieverkstedet i Bergen, så eg har den ikkje på dataen.
Kva synes du om plakaten?
Pettersen
Fotobloggen min[/url]
Pettersen Produksjonar[/url]
Plakaten var ganske kul. Likte spesielt bildet av han i midten. Det må ha vært bra steady-cam dere brukte.
i]Endemi[/url]
24-7 Produksjoner[/url]
Fin film,morsom slutt :lol:
Bra lydspor også(så i en annen post at det ofte lider i amatørfilmer)
Du bør kanskje skrive at man skal spole 21 minutter ut i filmen(istedenfor litt før midten av sendingen), surret rundt i støvsuging av ordføreren i fare for å spole forbi filmen deres :P
Men lyden virket her, rart den ikke virket hos jasonX :?
Eneste negative jeg kommer på er tittelen, syns den virket litt for enkel.
Bokmerker