Hei Rocambole.
Dette var vel egentlig ikke en tråd hvor folk kunne diskutere filmfestivalen men jeg har noen "issues". Først:
Hvem, bortsett fra tenåringer, som uansett ikke har sjangs å vinne, bryr seg om et MiniDV kamera til 12 000? Karene som vant i fjord hadde et kamera til minst det dobbelte beløpet.Som tidligere er førstepremien et JVC videokamera til ca. 12 000 kr. JVC og Norsk Filminstitutt er festivalens hovedsponsorer.
Og så angående juryen.
Jeg husker godt dommernes tale om at for å vinne gull, måtte en servere en virkelig "original og god historie. Ingen av årets filmer har noen særlig god idè". Heter det ikke i Hollywood, de uanvhengige filmskaperne og alle andre som kan litt om film, at det handler om hvordan en forteller historien, ikke utgangspunktet på historien, idèen?
Dessuten ble jeg ganske forskrekket da jeg la merke til "Åpningstittel/skrift i film" hadde sin egen poengsetting. Og vi, som hadde simple åpningstittler som passet filmens stemning (I Slett Lune), fikk 5, eller 6 av 10 på, mens Future Wars hadde overdrevne Animation Master texter der en så pixlene, fikk 10 av 10. Direkte tåpelig og amatørmessig!
Jeg må også nevne de grusomme "3D" mellomleddene med følgende films tittel var med på. Ja, de var grusomme, og ja, amatørmessige.
Jeg beklager å måtte "anti-reklamere" for deg Rocambole, men her har vi alle meninger. Min mening er at denne "filmfestivalen" var noe stort møl!

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat

Bokmerker