Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 16
    Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Trondheim
    Svar
    322

Standard hjelp til design av dvd cover

Hei. Jeg holder på å leker meg med designet av coveret til TROTG, men har funnet ut at dette er jeg udugelig til ops: og trenger derfor kritikk og ideer til endringer og ting som må tilføyes osv på følgende utkast. Skal også få føyd til litt tekst på baksiden og boks med info (lengde, kategori osv). Kritikk mottas med takk

utkast 1: http://agep.biz/div%20bilder/trotgcoverutkast1.jpg
    utkast 2: http://agep.biz/div%20bilder/trotgcoverutkast2.jpg
    utkast 3: http://agep.biz/div%20bilder/trotgcoverutkast3.jpg

Another Generation ®
    Entertainment Project

www.agep.biz

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Haugesund
    Svar
    64

Det jeg ser ved første øyekast er at skriften som er mellom baksiden og forsiden er skrevet feil vei... (the revenge of the gull) Altså det skal ikke leses fra bunn til topp, men fra topp til bunn. Vet ikke helt hva jeg syntes om fontvalget ditt. Kommer litt ann på hvordan animasjonen er og slikt. De to strekene som følger skille på midten er også helt unødvendige. Enten legger du til en farget bakgrunn, eller så lar du være å markere hvor midten er :wink: Ellers skal jeg se på coveret ditt litt senere på kvelden, da jeg er utrolig trøtt akkurat i skrivende stund...
    år medier og kom. vk2 | åkra

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Trondheim
    Svar
    322

Nytt utkast (2) ligger på første post. Har testet en ny font, en riktig så kjedelig en. Kom gjerne med forslag til annen font. Gjerne også les korrektur på engelsken, for den er ikke min sterkeste side :wink:

Sitat Opprinnelig postet av DuRk
    Det jeg ser ved første øyekast er at skriften som er mellom baksiden og forsiden er skrevet feil vei... (the revenge of the gull) Altså det skal ikke leses fra bunn til topp, men fra topp til bunn.
    Fikset
    Another Generation ®
    Entertainment Project

www.agep.biz

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Oransjerammen vet jeg ikke helt. Syns ikke at den passer til bildet, men hvis du syns så er det greit, hehe. Kanskje bedre uten oransjerammen?

Bildeplassering på baksiden kan forstyrre teksten for teksten må skifte sidene. Det blir vanskelig å si. Teksten bør lages først så kan du se plassering på baksiden etterpå

Ellers sjekk dvdcover til andre animasjonfilmene - kanskje du får inspirasjon?

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Haugesund
    Svar
    64

Den orange boksen oppe og nede fungerer helt utmerket. Å la et design gå fra første side til bakside skaper bare samhold mellom sidene. Om din "bedrift" bruker orange som profileringsfarge synts jeg at fargevalget er utmerket. Jeg tok også en liten titt på bilde du har brukt. Dette er et bilde som du lar gå over to sider. Det er forsåvidt greit og et helt enkelt oppsett. Men om du vil la det gå litt lengre og gjerne mekke flere bilder på forsiden av de forskjellige hovedpersonene og birollene, så ville jeg satt stor pris på det...

Om du ikke skjønner hva jeg mener så kan jeg vise deg to eksempler
    http://simonz.web.elte.hu/cover/dvd/...er-ep3-eng.jpg
    http://www.timeformovies.com/Immagin...ax%20final.jpg

Fonten føler jeg ble bedre enn det første valget. Jeg kommer tilbake med flere ting senere, da jeg har bedre tid

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Haugesund
    Svar
    64

Copyrighted :?: er vel copyright uten -ed

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Trondheim
    Svar
    322

Sitat Opprinnelig postet av DuRk
    Copyrighted :?: er vel copyright uten -ed
    oops ops: hehe. Har fikset det og noe annet småtteri. takk for innspill og forslag. Når det gjelder bildet så tror jeg at jeg beholder det som det er, har ikke peiling på hvordan jeg skal lage en komposisjon. har oppdatert bildet
    Another Generation ®
    Entertainment Project

www.agep.biz

Commander
    Medlem siden
    Aug 2003
    Svar
    433

Har du lyst til å fikse enda mer småtteri, kan du jo rette "cant't" til "can't". Og sette punktum til slutt etter "revenge". Og - muligens - fjerne kommaet etter "bully". Kommaet er riktig etter norske kommaregler, men man bruker langt færre kommaer på engelsk, og jeg tror dette er et eksempel på steder man ikke bruker komma på engelsk.

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Hadde ikke vært en ide å tatt noe som ikke ser ut som om det er tatt rett ut av filmen på front Coveret. Kunne jo ha tatt "Anti-Helten" din å laget han i 2-D med gønneren siktende mot deg eller i profil med gønneren opp mot ansiktet og fargelagt han med skygger (slik som på f.eks Brødrene Dahl coveret eller gamle Star Wars fimene) Men det kan bli dårlig om du ikke er flink å fargelegge da.
    Og personlig syntest jeg ikke striper oppe og nede er knall, helst bare nede.
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2004
    Svar
    122

Hoy!

Jeg er ikke enig at du er udugelig. Det ser ikke helt ubrukelig ut dette
    Men du ber om kritikk, så jeg kjører på med noen kommentarer:

1) Måten du har arrangert teksten på forsiden er grei (tre linjer, 2/2/1 ord), men jeg ville krympet den. Den blir for massiv. Klar forbedring i fontvalg fra første versjon.
    2) Kanskje det hadde sett bedre ut å krympe de tre bildene på baksiden og arrangere de i en søyle mot venstre marg. Den nye rammen rundt bildene er langt bedre enn den forrige.
    3) På bakgrunnsbildet på baksiden kunne du kanskje lagt over en gradient (altså gjort bildet gradvis litt mørkere mot toppen).
    4) Kanskje arrangere teksten på baksiden til høyre for bildene, og brukt en litt større font.
    5) Skrive om teksten, fjerne skrivefeil (ser i hvert fall to) og kanskje omformulere litt. Eksempelvis:
    This is the story of the anti-hero that was bullied throughout his childhood due to his infirmities.
    When he meets his childhood bully again, he simply cannot resist the opportunity to get revenge...
    6) Huske boksen på baksiden med spilletid, nasjonalitet, aldersgrense osv. Så kan du jo kjøre inn teknisk info i denne og (4:3, PAL osv).
    7) Hva med en egen liten boks på baksiden med bonus-materiale? Du bør tenke på å kjøre inn litt snadder når du førstenes lager en DVD ut av dette. For eksemepel kanskje en blooper-reel ala Pixar, de er jo ganske morsomme
    8.) Jeg tror nok også at det kunne vært en fordel å fjerne ett eller begge feltene du har tatt med oppe og nede. Jeg ville antakelig fjernet begge, men det er vanskelig å si uten å se det. De(t) du beholder bør i hvert fall gjøre smalere.
    9) Hva med å ha AGEP logoen i hvitt på bunnen av forsiden i stedet for i feltet øverst?

Jeg håper, som mange andre vil jeg tro - at du kjører ut filmen på nettet når filmen er ferdig og du har anledning. Ser interessant ut så langt

Stå på!

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •