Jeg finner dette veldig interessant, siden jeg er en aldri så liten musikkelsker!
Introen var fin, ser ut som du har gjort godt arbeid med dette!
Tenkte bare jeg ville vise frem litt av arbeidet jeg har gjort med en konsert DVD jeg nettopp er ferdig med å produsere...
Jeg tror ikke noen har interesse å se noe særlig av selve konserten da det er et lite janitsjarorkester som spiller og det i seg selv kanskje ikke er så interessant, så jeg legger heller ut litt andre småting som har med produksjonen av DVDen å gjøre.
Linken under er til introen på DVDen. Altså et lite klipp som kommer når en setter inn DVDen, før hovedmenyen kommer.
Link til intro
Windows Media, 1,9 MB.
Her er et forminsket bilde av omslaget på DVDen:
Og her er noen bilder tatt ut av konserten. De som følger med i kameradagboken min har sett de før!
Bildet nederst her er forøvrig bildet som har dannet utgangspunktet til DVD-omslaget... Gjort om litt i Photoshop da...
Vel, noen tilbakemeldinger eller er dette bare totalt uinteressant, kjedelig og/eller dårlig?
Jeg finner dette veldig interessant, siden jeg er en aldri så liten musikkelsker!
Introen var fin, ser ut som du har gjort godt arbeid med dette!
ilmer er artige, kanskje derfor jeg liker å se på dem???
Så bra ut dette her. Fint cover. Likte det at bildet ble kuttet oppe og nede i slutten av introen. men selve introen ble kansje litt lang hvis man må se den hver gang man starter DVDen. Er det filmet med lys setting og flere kameraer? Hvilket program er DVDen laget med?
Introen før menyen kommer er 34 sekunder... Introen er kanskje i lengste laget, men en må ta i betrakning publikumet den er beregnet for, nemlig et voksent amatørkorps, der mange er i den litt "eldre" garde... De er jo kanskje kjent for å være litt tålmodige når det gjelder slike ting. Men jeg skjønner hva du mener...
Ble veldig fornøyd med coveret selv også...
Konserten er filmet med to kameraer. Ett på stativ (Panasonic GS65) som filmet oversikten og mitt Canon XL2 som jeg filmet nærbilder med. Eneste lyssettingen som ble gjort var noen spotter som hang i taket som jeg fikk lov til å vri og vende som jeg ville. Brukte disse for å danne et fint hårlys.
Filmen er redigert med Adobe Premiere, og noe er gjort via Adobe After Effects... Menyene er satt sammen i DVDlab.
Ja, det stemmer nok at de er tålmodige nok til 34 sekunder. Er jo ikke allverdens heller, bare litt mer enn jeg er vant til. Det er bra at du har flere kameraer slik at du kan veksle mellom dem for å gjøre det mer underholdende. Hvordan er lyden tatt opp? Fikk intrykk av at du hadde gjort en god jobb med denne DVDen![]()
Hva bruker du til å lage coveret? Illustrator? InDesign? Photoshop?
Du lager dvden jo interessant å sjekke ut, hehe. Introen var bra, akkurat passe lang som den skal være, syns jeg.
Jeg håper seriøst at du har kjøpt AE og AP? :?
size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
Indiesnap Matte Box
Pass dykk for ord delings feil![/size]
Lyden er tatt opp med to Alctron HST-01A mikrofoner som sto på stativ midt i salen.Opprinnelig postet av Crocco
Photoshop. Lagrer deretter som pdf med tekst som vektor og CMYK farger før jeg sender det til kopiering til et firma som heter MBE.Opprinnelig postet av Melwasul
Hva mener du?Opprinnelig postet av Melwasul
Mente du gjør dvden mer interessant (som får meg lyst til å se den) - for jeg er egentlig ikke interessert i musikkorps![]()
Likte coveret kjempegodt - virker som du har lagt litt sjel i arbeidet her, både med flott intro og stilig omslag. Er design og slikt noe du har tenkt å fortsette med eller er det filmingen som er viktigst for deg.
Som Melwasul sier, du gir et så godt inntrykk av DVD'en at det kunne vært morsomt å se på den, og jeg er IKKE særlig korpsfan i utgangspunktet
Bokmerker