Side 1 av 4 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 34
    Kyrre
    Guest

Standard Mengaloth - Diskusjonstråd

Heisann.

Bla. Melwasul har nevnt denne filmen ved anledninger, men ingen store diskusjoner har vært fokusert på denne rogalandske amatørfilmen som nå har blitt sett av omkring 1400 mennesker.

Filmen er av sjangeren Fantasy, og er inspirert av Tolkiens litteratur - Men er jobbet med i hele 4 år, og har ingen åpenlys inspirasjon av Ringenes Herre filmene av Peter Jackson.
    Av det jeg har sett ser filmen fantastisk lovende ut. Filmen varer faktisk i hele 1 time og 40 minutter.

Besøk hjemmesiden til Mengaloth!

Kjemp for å få filmen vist på kino landet over!

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

Har jobbet sammen med Paul M Lundø, regissøren av Mengaloth i en uke nå, og jeg må si han er en artig kar. Fikk ikke lov til å se filmen når vi var hos han, fordi de holdt på en ny versjon i redigeringa trur jeg, men han skulle vist skaffe meg den på dvd etterhvert. Uansett, jeg trur Mengaloth fungerer veldig bra, dette er fordi han er den eneste i norge som har gjennomført en slik film, når den til og med er laget med amatør utstyr, og veldig lite penger. De gikk jo igjennom 4 år, for å bli ferdige med den. Men regissøren er sinnsykt flink, dritfett å være der og se hvordan han jobber.
    Når vi spilte inn "Under mørke trær" i oslo nå, skulle vi ha et forkullet lik på et av locationsa. Og Paul sa han skulle fikse det på et eller annet vis.
    Når jeg kom tilbake dit etter en stund, hadde han laget et helt menneske ut av leire fra bekken, og det så sinnsykt bra ut. Ble overasket over kreativiteten hans. Håper jeg får sjansen til å jobbe igjen med han senere, og at Mengaloth blir lansert på alle kinoer i hele norge.
    Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no

Citizen
    Medlem siden
    Apr 2005
    Svar
    1

Hei!
    Må bare melde meg på i mengaloth diskusjonen.
    Jeg må si jeg er mektig imponert over filmen, og det er ikke bare meg.
    Kan blandt annet vise til Dalane Tidene si anmeldelse av filmen: http://www.dalane-tidende.no/index.p...510&;Itemid=57
    Og i dagens Stavanger Aftenblad var det ikke noe dårligere,
    "DETTE ER EN SENSASJON",
    "DEN STILIGSTE FANTASYFILM SOM TIL NÅ ER LAGET PÅ NORSK JORD" var noe av det en kunne lese. Og når filmen i tilegg fikk en 5`er er det vel ikke mer å si...

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Re: Mengaloth - Diskusjonstråd

Har ikke sett filmen enda - skal nok kjøpe dvden

Men jeg har sett på bildene, og de ser skikkelig bra. Tviler ikke at filmen er like bra

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

la merke til at filmen går på lokalkinoen her, tror kansje jeg skal se den
    size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
    Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
    Indiesnap Matte Box
    Pass dykk for ord delings feil! [/size]

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Bergen rock city
    Svar
    169

har fulgt med på mengaloth prosjektet i over et år nå, og sitter og venter på å få tak i dvden. fikk vite om mengaloth da jeg var medlem på et norsk lotr forum. prosjektet ser vel ut som noe av det beste innen amatørfilm i norge.
    ou are the embodiment of pure freedom
    But through my eyes you are made of stone

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

kanskje jeg skal fortelle det at Paul planlegger å lage en ny film om ca 2 år, og tar jeg ikke feil så er det i samme sjanger, bare at denne gangen blir det produsert proft, med masse penger.

Håper han vil ha meg med på den filmen også, var sinnsykt kult å jobbe med han.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Bergen rock city
    Svar
    169

goodgood!
    ou are the embodiment of pure freedom
    But through my eyes you are made of stone

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

den nyeste filmen til Paul, "Under mørke trær" har nå fått en oppdatert hjemmeside.

http://www.undermorketrer.i2.no/

er noen få bilder der av krana og dollyen, siden noen snakket om det.
    Trur det kommer fler bilder senere.

Kyrre
    Guest

Hmm. Tenkte jeg skulle fortelle litt om Mengaloth etter jeg så den på Storstova på bryne i går.

Følelsen jeg satt igjen med etter å ha sett Mengaloth

Tja, hva kan man si? For det første er lyden rimelig dårlig. Den ganske så gode og poetiske tenkningen til Palo faller en del pga. dårlig kvalitet på lyden. "Hack &; Slash" lyder mangler og scene med dubbing er ikke gjort skikkelig.

Filmen mangler dramaturgi og karakterutvikling. Jeg brydde meg ikke det minste da [spoiler]dvergen døde. Det samme med resten av følge, når de led samme skjebne[/spoiler]

Dette fordi vi som publikum, ikke blir kjent med noen av karakterene. Ingen barndomsminner eller savn etter familie (e.l) som får oss til å synes synd på dem.

Historien er også ganske "rotete" fortalt, selv om mange deler av handlingen er utmerket uttenkt. Som f.eks. Palos skjebne. Det er også mange interessante og spennende vrier i handlingen.

Skuespillet fra Paul Magnus Lundø er som oftest veldig bra, men til ørsmå tider svikter det litt. Mindan, Morgar (var det rett?) og hans lakei er gode, men de fleste birollene halter en del.

Kameraføringen er til tider utmerket bra. Men til andre tider full av zooming inn og ut som gir filmen "overall" et sterkt amatørpreg. Dessuten mangles det wideshots som kunne fortalt oss hva i all verden som skjer med geografien mellom våre helter, som det ofte er problemer med.

Kampscenene er bra! Begynnelsen ga meg en skikkelig Ringenes Herre følelse. Kampscenene som følger mangler nådestøtt, kutt og blod lyder, som nevnt.

Jeg må forresten nevne at miniatyren som ble brukt i filmen var utmerket! Herlig troverdig!

På hjemmesiden beklaget de at "pga. en dårlig prosjektor var bildet på Mengaloth på Egersund kino, dårligere enn vanlig kinobilde. Mengaloth har unik bildekvalitet" Det er aldeles feil. Video, uansett fargekorrigering på Magic Bullet, ser slik ut når det blåses opp. Trist, men sånn er det.

Filmen ga meg iallefall den rett følesen, og inspirerte meg til å lage min egen fantasyfilm, som jeg skriver manus til for tiden. Virkelig trist med disse tekniske og storymessige feilene, for dette kunne blitt veldig mye bedre.

Side 1 av 4 123 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •