Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Milk & Bread

Cadet 3
    Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    Brisbane, Australia
    Svar
    7

Standard Milk &; Bread

Jeg har akkurat brukt ettermiddagen til å redigere sammen en versjon av en skoleoppgave som skal leveres om et par uker.

Oppgaven var å lage en én-minutters film uten lyd. Dette er den "fullstendige" versjonen hvor filmen er slik jeg så den for meg når jeg skrev manuset.

Dette var første gang jeg/vi filmet med "profft" kamera - kameraet som er brukt er et Sony PD150. Her måtte vi stille fokus og whitebalance og slikt selv. Fordi vi bare kunne låne kameraet i tilsammen åtte timer ble noen av shotsene ikke så bra som vi hadde håpet på.

Last ned "Milk &; Bread" her. Legg gjerne igjen en kommentar.

- Knut

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Standard Milk &; Bread

Ok, da har jeg sett den, og da skal jeg spytte ut det meste jeg har av konstruktiv og ikke-konstruktiv kritikk.

Først av alt, for å være ærlig så forstod jeg ingen ting. Hvorfor ikke noe lyd forresten? En mann går å kjøper en del saker, poster et brev og går for å hente besin. wow? Hva har det med tittelen å gjøre?

Klippingen var grei, men mange kameravinkler var plagsomme og forstyrrende. Fargene var til de tider behagelige.

Beklager slakten, men dette likte jeg dessverre ikke.
    size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
    Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
    Indiesnap Matte Box
    Pass dykk for ord delings feil! [/size]

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Standard Milk &; Bread

Einig i at tittelen ikkje passa heilt med innhaldet. Greit nok at han skal kjøpe daglegvarer (som kanskje inkluderer mjølk og brød), men mjølk og brød i seg sjølv har ingen spesiell "rolle" i filmen. Og tittelen har vel ingen spesiell relevans i høve til poenget med filmen.

Kan hende ein ville ha fått eit betre inntrykk om lyden hadde vore til stades (reknar med det er skjedd ein feil i eksporteringa e.l.).

Commodore
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Bekkelaget
    Svar
    831

Standard Milk &; Bread

linken funker ikke
    is jeg hadde vært deg, så hadde jeg DR*** meg

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Milk &; Bread

Eneste poeng jeg ser her, er at han bør priotere bensin før han gjør de to andre ting? Ligger det noe genialt bak her, eller er det hele poenget?

Jeg tror den minuttversjonen er bedre, for den virker så langstrukket og kjedelig, spesielt uten lyd. Bra bilde på kamera, men det er mangel på kreativ bruk her, syns jeg. Ingenting her er imponerende på noen måte egentlig...

Beklager, men bedre lykke neste gang

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •