Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 14
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Norbygdi
    Svar
    42

Standard Norbygdi Rikskringkasting

For ikkje lenge sia skjedde det som me veit store ting i Seljord. Helten, Greggar Kødde, stoppa ein galen svenske i å ta eggstøkkan te Selma. Dette heve au journalistar fenge nys på, så naturleg nøkk vi dei intervjue Greggar. Men det dei ikkje hadde tenkt på æ at for Greggar Kødde æ det aldreg ein roleg dag... Bli mæ journalistane gjennom det drugaste intervjuet dei nokon gong heve gjort!

Ja nå æ endeleg den nyaste frå Norbygdi Productions, NRK, ferdeg etter mykje stræv som vanleg!

Last ned filmen her

Les meir om NRK og andre filmar frå Norbygdi Productions på www.norbygdi.net

Kom gjerne mæ komentarar og tilbakemedlingar på filmen her eller på forumet kåns.

Kyrre
    Guest

Dere har forbanna bra humor! Det var mye morsomt her, men filmen blir litt for dratt ut og kjedelig. Og halter en del på det tekniske. Reallyden var av dårlig kvalitet og skytelydene burde vært tweaket for skape illusjonen av at de ble avfyrt innendørs, utendørs, på avstand osv.

Foto er dårlig. Ja, jeg vet at dette skal være en håndholdt, dogmefilmaktig affære, men det hadde vært mye mer behagelig for oss om kamera var plassert på et steadycam, så ikke ristingen forstyrret fokuseringen.

Titteldesign, vignetter og alt det der kunne også vært bedre, synes jeg. Det er greit nok at filmen spiller på absurditeter, men hadde det visuelle vært troverdig, hadde storyen vært mye mer engasjerende og morsom.

Storyen er rimelig absurd, og slik skal det være. Men dere burde kanskje gjort mer ut av slutten der? Vi seere drar på litt av et eventyr med mafiaen etter oss, og så plutselig plaffes de bare ned? Litt lite kreativt til å være dere også det, hehe :wink:

Få orden på det tekniske, så vi kan nyte filmene deres enda mer!

EDIT: Skriveleif.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Nøtterøy i Vestfold
    Svar
    50

Æææ... Treeeeeeeeeegt. I skrivende stund er hastigheten på 9 kb/s. For noen minutter siden var den nede i 4 kb/s. Men jeg regner med det er verdt nedlastningstiden(står at det er over 3 timer igjen...) etter å ha sett Eggstøkkan... Kommer med kommentar når jeg har sett filmen. 8)
    url]www.myspace.com/superpygme[/url]

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Akershus
    Svar
    1,221

Hva skal jeg si.
    Eggstøkkan var UTROLIG mye bedre :roll:
    i]Endemi[/url]
    24-7 Produksjoner[/url]

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Norbygdi
    Svar
    42

Takk for kritikken Kyrre. Komer tilbake med komentarer senere. Bare vær klar over at det var med fult overlegg vi laget film slik osm den er. Dette var aldri ment å være noe nytt storprosjekt men noe for fansen mens de venter på ny film.

Sitat Opprinnelig postet av Oleway
    Æææ... Treeeeeeeeeegt. I skrivende stund er hastigheten på 9 kb/s. For noen minutter siden var den nede i 4 kb/s.
    Rart. Skal legge den ut på annen servere i kveld.

Sitat Opprinnelig postet av jasonX
    Hva skal jeg si.
    Eggstøkkan var UTROLIG mye bedre :roll:
    Ja dette var ikke noe stor prosjekt som Eggstøkkan. Men jeg sytnes det er en artig film. Litt mer konstruktiv kritikk hadde vært kjekt...

Kyrre
    Guest

Sitat Opprinnelig postet av Gaute
    Dette var aldri ment å være noe nytt storprosjekt men noe for fansen mens de venter på ny film.
    Ja, da var jeg kanskje litt vel kritisk? Men jeg har dog prøvd å være konstruktiv. Filmen var absolutt verdt å tilbringe tolv minutter sammen med.

Ser frem til en ny Eggstøkkan! En oppfølger, eller en film med like storartet humor og like gode vrier. Stå på!

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Allerede kommentert ang filmen i den andre tråden som var egentlig mye av det samme som Kyrre kommenterte - bare at han går dypere. Lurer litt på... Hvis dere har filmet i vintertiden - hvorfor tok det halvt år å komme ut? Kritiserer ikke, men bare lurte bare på hva dere brukte tiden på

Captain datselguf2 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Sola
    Svar
    659

Som vi sier her i Rogaland "Drit" bra film
    eller repotasje synest den var helt topp
    stå på videre.......
    VR-V1E HDV
    HDVlight
    Røde NTG2 (Boom og Dead cat)

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Norbygdi
    Svar
    42

Sitat Opprinnelig postet av Melwasul
    Hvis dere har filmet i vintertiden - hvorfor tok det halvt år å komme ut? Kritiserer ikke, men bare lurte bare på hva dere brukte tiden på
    Trygde! :twisted:
    For å utdype: Drikke kaffe, røyke, drikke øl, rote bort kameraet, kræsje en pc med filmen på, drikke meir kaffe, krasje pc'en med filmen på igjen, øl, mase på kvarandre at nokon må gjera noko mæ filmen, meir kaffe osv. Innimelom heve me nok au kanskje finni på å jobba litt og studert litt på kvar kåns kant av landet.

Takk fe alle komentarar!

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Dette var en morsom film ja, men ikke i samme klasse som "eggstøkkan". Er egentlig en ganske god idè å filme alt som en nyhetsreporter, men det blir for kjedelig i lengden. Selve storyen var også skuffende, ventet i spenning gjennom hele filmen på at jeg skulle få latterkrampe. Det fikk jeg aldri, og plutselig så "hæ? er filmen ferdig alt?".

Jeg ble skuffet, men dere får koke opp noe bedre neste gang. Reklamen var forresten bra laget.

Men et spørsmål til, hvilket kamera har dere skutt dette på?
    size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
    Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
    Indiesnap Matte Box
    Pass dykk for ord delings feil! [/size]

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •