Side 1 av 4 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 34
    Evil_Ash
    Guest

Standard Steinen Trailer? Er den bra?

Hei hei alle sammen. Vi i Null Budsjett Film har holdt på med en storfilm i ca. 1 år nå. Filmen i sin helhet er på 70 minutter med fet action. Jeg er ferdig med å redigere hele filmen, men mangler noen effekter, lyder og musikk. Men imens har vi laget en trailer som jeg håper folk kommer til å sette pris på. Musikken i traileren er laget av manti, som nettopp har blitt medlem på denne siden.

Jeg håper dere tar dere tid til å laste ned traileren og gi oss en tilbakemelding her. Alltid fint med noen tilbakemeldinger vøttø!

Last ned traileren her:

http://www.norskfilmforum.com/module...load&cid=2#cat

Dag
    Dag er offline
    Cadet 4
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Stavanger
    Svar
    15

Hei, Jeg så traileren, den var jo ganske spesiell.. Du er en tilhenger av splatter?! etter det jeg har forstått.. Men jeg synes du bør begynne med fargegradering av filmene dine, det skaper så mye bedre stemning og karakter i filmen. Men filmen kan jo bli artig den, det virker som en parodi av noe, hvis ja i tilfelle, hva? :roll:
    art

Ensign
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    utafor oslo
    Svar
    20

Sitat Opprinnelig postet av Dag
    Hei, Jeg så traileren, den var jo ganske spesiell.. Du er en tilhenger av splatter?! etter det jeg har forstått.. Men jeg synes du bør begynne med fargegradering av filmene dine, det skaper så mye bedre stemning og karakter i filmen. Men filmen kan jo bli artig den, det virker som en parodi av noe, hvis ja i tilfelle, hva? :roll:
    det trenger ikke å være parodi av en spesiell ting, men av flere forskjellige sjangre kanskje. klisjeer av splatter, epic fantasy, action generellt, og en tvist syk og kanskje intern humor er alle gode ingredienser. eller hva ash?
    men hei, hva vet jeg!

Kyrre
    Guest

En helt grei trailer synes nå jeg. Men jeg må (i likhet med Dag) understreke at fargegradering er ytterst viktig, hele filmen blir da mer troverdig og ser proffere ut. Bruk Premiere eller Magic Bullet å prøv deg frem! :wink:

Evil_Ash
    Guest

En helt grei trailer synes nå jeg. Men jeg må (i likhet med Dag) understreke at fargegradering er ytterst viktig, hele filmen blir da mer troverdig og ser proffere ut. Bruk Premiere eller Magic Bullet å prøv deg frem!
    Filmen er ikke seriøs for fem flate øre. Jeg har hatt planer om å prøve å endre fargene, men det er ikke det jeg først og fremst prioriterer.

Er det noen andre her som har noen tilbake melding som ikke går kun på det tekniske?

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    May 2004
    Svar
    59

Jeg syntes den var kjempe bra. Håper det er god handling i filmen. Gleder seg

Evil_Ash
    Guest

Jeg syntes den var kjempe bra. Håper det er god handling i filmen. Gleder seg
    Takk takk. Koslig med litt positiv kritikk. God handling i filmen? Dere får bare vente å se til filmen kommer...

Ensign
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    utafor oslo
    Svar
    20

HUSK DETTA! når du skal klippe sammen en trailer til en film, så er det stort sett farge graderinga som har noe å si! drit i interresante scener, klipping, oppbygning, mood og musikk, det er alt bare tull uansett.

ser du har fått vist masse morsomme characters og sånn, fete vinkler og ting, men herregud ash. hva betyr det når fargene er altfor dårlige??!

men hei, hva vet jeg!

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    stavanger
    Svar
    176

haha jeg syns det så morsomt ut. og til å være trailer syns det jeg det var bra.
    etter run through the jungle

Kyrre
    Guest

:roll: . Aner du hvor ufattelig enkelt det er å oppnå et mye penere, mer filmaktig og mer stemningsrik film, bare ved å leke seg litt me contrast, brightness, color balance og saturation?

Jeg er kanskje bortskjemt, etter å være en fargegraderingsveteran. Men jeg synes det rett og slett ser dumt ut med kortfilmer skutt med DV uten fargegradering.

Men ok, jeg skal være kritisk til selv traileren. Først og fremst likte jeg ikke musikken. Ble for syntiziser aktig. Likte ikke titlene, for overdrevne. Kunne fint brukt Times new roman eller arial. Du (dere) kunne brukt "fade in" - "fade out" overganger mellom klippene og fortalt handlingen også gjennom dialogen (hvis det fins noen) og å brukt slowmotion på en rekke av klippene hadde kanskje vært interesant. Bare se Matrix Reloaded traileren hvis du ikke forstår hva jeg mener.

Jeg er kanskje litt vel kritisk når det kommer til trailere, men når jeg ofte tilbringer fritid på apple.com/trailers, så vet jeg hvordan en trailer skal gjøres. Takk for meg.

Side 1 av 4 123 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •