Viser resultater 1 til 6 av 6
    Ensign
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Trysil
    Svar
    25

Standard Trailer fra kommende sportsfiske-film!

Violence Productions har i sommer brukt tiden til å gjøre opptak til vår kommende sportsfiske-film. Vi har nå redigert sammen en liten trailer på 5 min (inkl. DVD-meny da den også har blitt distribuert til spesielt interesserte i turistnæringen her på stedet), og i den anledning legger jeg ut en link til traileren her. Det er en windows media fil

Filmen kan lastes ned på: http://www.violenceproductions.com/M...e_demo_WMF.wmv

Bilder og mer info. om filmen finnes på http://www.violenceproductions.com

Kom gjerne med innspill og tilbakemeldinger! Takk!

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Neimen, er det ikke Violence Productions som har tatt seg en tur innom Hehe.. Det liker vi!

Må si at jeg selv har noen heller traumatiske opplevelser fra mine yngre år, da jeg stadig ble dratt ut på fisketur med min bror. Uff&;Huff.. Han fikk aldri fisk by the way..

Det var noen veldig flotte naturbilder der da! Men jeg er nok ikke den rette til å kommentere sånne filmer som det der, dessverre..
    Men stå på!

Hvilket program brukte dere til klippinga forresten?
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Ensign
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Trysil
    Svar
    25

joda, er mye fin natur der, vi var heldige med det. Traileren er forøvrig klippet sammen med det "utskjelte" Pinnacle Studio 9.4 plus. Selv om det ifølge enkelte er "ustabilt" så har det iallefall fungert helt prikkfritt for meg (så langt iallefall...).

Kyrre
    Guest

Sitat Opprinnelig postet av mrlee
    Selv om det ifølge enkelte er "ustabilt"
    Ikke enkelte, det er allmennviten i de aller fleste filmmiljøer.

(Kritikk på traileren kommer. Later ned...)

EDIT:

Dette er ingen trailer. Dette er en komprimert versjon av filmen deres. Klipp kjappere, ikke skift musikk så unaturlig og vis mer på mindre tid om du vil lage en trailer. Pass på lengden! Ingen helaftens hollywood trailer krysser 3 minutters grensen. Din nærmer seg det dobbelte.

Redigeringen er helt fin. Bra bruk av bevegende stills. Fotografisk får vi levert mye nydelig natur, og bortsett fra et noen uintensjonelt ristende panoreringer og litt svak overeksponering, var dette bra.

Hva mer er det å si? Jeg holder meg til klassiske "stå på"!

Ensign
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Trysil
    Svar
    25

Sitat Opprinnelig postet av Kyrre
    He he, ja - jeg skjønner det. Jeg får vel bare bruke det så lenge det fungerer. Hittil har det ihvertfall funket helt greit og jeg har ikke hatt noen problemer så langt, men det kan jo selvfølgelig komme, og da er det jo mulig man vil bytte til noe annet... Tiden får vise...

Ensign
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Trysil
    Svar
    25

Sitat Opprinnelig postet av Kyrre

(Kritikk på traileren kommer. Later ned...)

EDIT:

Dette er ingen trailer. Dette er en komprimert versjon av filmen deres. Klipp kjappere, ikke skift musikk så unaturlig og vis mer på mindre tid om du vil lage en trailer. Pass på lengden! Ingen helaftens hollywood trailer krysser 3 minutters grensen. Din nærmer seg det dobbelte.

Redigeringen er helt fin. Bra bruk av bevegende stills. Fotografisk får vi levert mye nydelig natur, og bortsett fra et noen uintensjonelt ristende panoreringer og litt svak overeksponering, var dette bra.

Hva mer er det å si? Jeg holder meg til klassiske "stå på"!
    Ja, du har forsåvidt rett at det ikke er noen "trailer" i den betydning, men i mangel av et bedre ord, så valgte jeg å bruke det allikevel. Bakgrunnen for denne "traileren" er et ønske fra turistkontoret her på stedet om materiell (film) vedr. fiske/natur. Derfor klippet vi sammen disse opptakene av det vi har fra sommerens fisketurer, så du kan si det er en komprimert fiskefilm. Den er todelt, en del tar for seg meitefiske og en annen gjeddefiske.

Intensjonen var å vise vakker natur, litt "mystiske" scener og ødemark, kombinert med litt "action" og kjøring av fisk. Filmen er således en liten "smakebit" på hva som er i vente når vi blir ferdige med prosjektet. Som du sier, ingen rendyrket trailer i ordets forstand, men heller et forsøk på å vise turistnæringen her på stedet at vi faktisk klarer å sette sammen et produkt de kan forhåpentligvis kan få bruk for.

"Ristingen" eller skjelvingen i panorering du nevner, skyldes et defekt stativ, men det er nå rettet på da nytt Manfrotto stativ er innkjøpt. Forøvrig er det lagt på litt ekstra kontrast på noen scener da de var litt for "myke" i utgangspunktet. Ellers så synes vi selv at vi var heldige med naturopptakene, og har fått mange fine scener i boks så langt. Det ferdige produktet bør således kunne bli bra etterhvert (så sant man får i havn dette med stor fisk også...).

Er det flere som har tilbakemeldinger å komme med så setter vi pris på det. Se gjerne på disse opptakene i "turist-sammenheng". Hvis du var sportsfisker eller liker fin natur, kunne denne filmen gi deg lyst på en fisketur i Trysil/Dalarne-traktene? Hvis svaret på det er ja, så tror jeg vi har lykkes!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •