Viser resultater 1 til 6 av 6
    Captain
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Geilo
    Svar
    741

Standard Ustedalen.com med nytt design

Vil gjerne få tilbakemelding på designet på http://www.ustedalen.com
    ww.ustedalen.com

Lieutenant
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Haugesund
    Svar
    87

Synes dette var en god side, til tross for at den er forholdsvis enkel. Dette gir dog et oversiktlig og ryddig design. Samtidig har dere også valgt behagelige farger, som igjen gjør leseropplevelsen behagelig.

Foreløpig ser det dermed ut til at siden møter det behovet dere ønsker å oppfylle. Det gode ved å starte enkelt er da at man også legger grunnlaget for å utvide siden.

Det eneste jeg ønsker å sette fingeren på er da at bildene dere bruker på bl.a. forsiden er opprinnelig forholdsvis store. Resultatet blir da at bildene virker litt utydelige/kornete. Dette er såklart bare pirk, men det ordnes ved å forminske bildene i et bildebehandlingsprogram på forhånd. Om det er ønskelig at brukeren skal kunne se større versjoner av bildene bør disse heller legges i galleriet med mulighet for å forstørre dem.

En god start, sier jeg
    Mennesket er født fritt, og overalt er det i lenker."

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Første jeg la merke til, er det manglende bilde (øverst - men det nevnte jeg i den andre tråd). Bunnen er linkene i blå-farge, som du bør helst forandre til hvitt. Eller grå.

Du bør finne på en måte å kutte ned størrelse på bildene. Alle de store bildene (over) tar ca 800 kb, som er litt for mye (5 sider med to bilder på 800 kb hver blir raskt for mye - 5-6 mb?). Du må ikke legge inn store bilder, og forminske dem på hjemmesiden. Forminsk på ordentlig, og legg inn etterpå.

Men det var et flott brukevennlig design, det skal du ha Flott fargevalg! Som de fleste bildene passer til. Ustedalen-navnet bør ha samme farge, syns jeg. Men det er min mening

Lieutenant
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Haugesund
    Svar
    87

La ikke merke til fargen på linkene nederst, men den bør - som Melwasul skriver - forandres.

Et alternativ kan være å lese litt om CSS. Dette er veldig enkelt, spesielt om du f.eks. bruker Dreamweaver eller lignende programmer. Med CSS kan du så fleksibelt endre en god del ting på siden din, det er iallfall slik jeg har oppfattet det når jeg har brukt det selv. Anbefaler deg å søke på dreamweaver +css i Google.

Du kan jo selvsagt gjøre det på den enkleste måten også, men CSS er greit å kunne.
    Mennesket er født fritt, og overalt er det i lenker."

Captain
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Geilo
    Svar
    741

Ok, nå er hele greia forandret igjen. Helt ny side!
    Har hatt litt trøbbel med bakgrunds farge, med det er fikset nå, unntatt på fotografier. Men holder på å fikse på det....

Hva synes dere? :?
    ww.ustedalen.com

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Likte det forrige designet bedre - du skulle bare forandre et par ting som vi nevnte istad, hehe...

Greit, det nye designet er også fint, men det virker ikke som en amatørfilmselskap-webside. Virker mer som en vanlig spill-side.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •