Du mener Cloning gutten min.. jeg bruker After Effects for det men, kan ikke sånt i Premier! jeg tar et bilde ved en i venstre side og en i høyre og et tomt bilde!
noen som vet hvordan man kan få to av samme person i samme bilde på en mindre tungvinn måte som jeg skal forklare her?? ; (håper dere forstod det) =P
I Premiere har vi jo video 1,2 og 3.. så hvis man har et kamera på et stativ, filmer en person som står til venstre for kameraet liksom, og filmer et annet klipp av samme personen som, bare nå står han til høyre for kameraet. Så hvis man legger det ene på video 1 og det andre på video 2 så kan man ta "crop" og kutte ned begge klippa til midten.. det ene til venstre og det andre til høyre.. men da kommer det en slags svart "skøyt" på midten som er litt irriterendes.. men da har vi ivhertfall samme person i samme bilde.. noen som kan en annen metode.. har ikke avansert utstyr, vanlig DV kamera og Premiere så.. enkelt men kult liksom....
ideoproduksjon.net
Du mener Cloning gutten min.. jeg bruker After Effects for det men, kan ikke sånt i Premier! jeg tar et bilde ved en i venstre side og en i høyre og et tomt bilde!
is jeg hadde vært deg, så hadde jeg DR*** meg
cloning? hehe... vet da faen hva det heter jeg :P det kan du kalle det.. men.. hmm.. after effects har jeg ikke.. å det koster vel 200.000 eller no..??
ideoproduksjon.net
Har ikke premiere, men har premiere sånn mask-greie?
Hvis ja, så ikke del nøyaktig samme punkt. Gjør slik at de kan shade sammen på 100 pixels.
Feks 640 pixels bred på videoen. og hver sidene bør ha minst 370 pixels bred, slik at 100 pixels i midten kan shades/blandes sammen, hvor du ikke får "strek".
Adobe Effects finner man tutorials til kloning:
http://www.durbnpoisn.com/films/clonetut/page1.asp
edit: PS! Premiere Pro skal ha mask-greie, om eg husker rett
Okey, After Effects og alle andre ADOBE produkter er dyre, men 200.000 er vel likevel litt drøyt. Billigste versjon er 8.500 kroner - og det går jo an selv om det fortsatt er mange penger.
Vet noen om det finnes student-utgaver av Adobe programmer slik som Microsoft har/hadde?
Tilbake til forumtråde... Hadde noen kamerater som klipte et bilde i to og hadde det mye gøy med det, men ble ingen svarte streker... Tror de gjorde alt i Premier, men er ikke helt sikker da...
EDIT:
Det er vel ikke nødvendig å croppe alle lagene, er det det? Hvis det bakerste laget blir liggende helt, burde det vel heller ikke bli noen skjøter...
altså.. det med 200.000 var en joke.. skjønner? spøk.. billigste versjonen koster 8.500 ja.. det er alltid det de koster..men.. øøh.. det er jo et par forslag her men.. hvordan i skal man filme det liksom.. ikke bare redigeringa som teller
ideoproduksjon.net
Er bare å finne ut hvor du vil splitte det når du filmer og sørg for at personen ikke beveger seg utenfor denne grensa. Så spiller du bare inn hver del for seg. Ha det forresten på stativ(ikke flytt på stativet). Ikke glem å ha forskjellige vinkler, og unngå aksebrudd!
Han Sune-fyren har gjort det i den Kvitt'n; http://sune.artiarti.com/SuneWorldDo...#39;n%20V2.wmv
Skal se om jeg kan få slengt ut noen bilder fra en film en kompis lagde, hvor han gjorde nettopp dette.
øøøh.. det er jo egentlig akkurat sånn jeg har selv laget det... ingen som hjelper noe særlig her :P
ideoproduksjon.net
Tror du må forklare meg på nytt hva du har tenkt å få til?
Hvis du skal rote det til med håndholdt burde du ha blue/greenscreen.
det eneste jeg lurte på var: vet noen hvordan man får til det.. 2 av samme person i 1 bilde... kanskje fått litt hjelp men.. jaja.. kom med forslag
ideoproduksjon.net
Bokmerker