Viser resultater 1 til 6 av 6
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    47

Standard 3dmax Kamera I After effects Problemer

Hei, Jeg jobber på ett prosjekt som krever både bruk av 3dsmax og after effects

i den anledning har jeg laget en animasjon i 3dsmax som jeg har rendra ut som en RPF fil med 16 bit, Store Alpha Channel, Premultiply Alpha, Z-Depth og Coverage boksene huket av.

Jeg har derretter importert filen inn i after effects, men når jeg går på Keyframe Assistent > RPF Camera Import skjer det ingen ting.

Ikke noe kamera dukker opp i tidslinjen og jeg får heller ingen error.. hva gjør jeg galt? hvordan skal jeg få det til å funke? ???

This is a private conversation between me and the world!

Cadet 4
    Medlem siden
    Sep 2008
    Svar
    15

Standard Sv: 3dmax Kamera I After effects Problemer

dem brukte 3dmax for en film i videocopilot.net the bullet. det dem gjorde var og lagre det i en film fil med svart bakgrund og importerte det hvilken som helst film. lenge sia jeg så den men veldig sikker på at dem gjorde det. dem gjør også en tutorial der dem lage en 3d ting og importerte i fx:
    http://www.videocopilot.net/tutorials/growing_3d_vines/

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Jeg tror ikke problemet er import og bruk av materiell. Om jeg forstår berg riktig, ønsker han å ha samme kameraoppsett i AE som han hadde i Max.

Cadet 4
    Medlem siden
    Sep 2008
    Svar
    15

hmmmmer ikke kjent med 3dmax men jeg tipper at de er et sted som viser hvor kameratet er plasert.. og alt du trenger og gjøre er jo og kopiere de posisjonene til AE. i teorien burde det funke bra

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    47

Problemet er at metoden jeg har beskrevet ovenfor skal være nokk til å importere kamera dataene fra 3dmax til AE.. bare att det av en eller annen grund ikke fungerer. ??? (denne metoden er også beskrevet i Videocopilots The Bullet, trenings video for dem som ikke skjønner helt hva jeg snakker om)
    This is a private conversation between me and the world!

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Kan det ha samsvar med hvilken versjon du bruker av 3D-programmet vs. AE?
    Eventuelt, kan du lage en ny scene og prøve å importere denne, for å teste om det er scena eller filene du eksporterer til som er kokko?

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •